Nagy segítség lesz a munkában a Google Naptár új funkciója

Nagy segítség lesz a munkában a Google Naptár új funkciója
Bár a koronavírus-járvány nagy hullámai lecsengőben vannak, számos munkahelyen továbbra is fennakadásokat okoz az értekezletek és megbeszélések szervezése, ami nem is csoda, hiszen a kollégák egy része már visszatért megszokott munkakörnyezetébe, míg mások továbbra is a home office kényelméből látják el feladataikat. A Google Naptár új funkciója segít megoldani a szervezési problémát, és az egész csupán egyetlen kattintás.

A következő két hétben a Google minden felhasználó számára elérhetővé teszi a Google Naptár új funkcióját. Innentől kezdve nem csak azt jelölhetjük az eseménymeghívásoknál, hogy részt tudunk-e venni azokon, hanem azt is, hogy személyesen vagy virtuálisan, valamilyen online felületen keresztül leszünk-e jelen a megbeszélésen – olvasható a hvg.hu felületén.

Az újítást kétségkívül a koronavírus-járványnak köszönhetjük. A munkahelyek ugyanis szép lassan kezdenek visszaállni a jelenléti munkavégzésre, visszatérnek a régi, jól megszokott kerékvágásba. Ugyanakkor viszont nagyon sokan inkább továbbra is a home office kényelméből végzik mindennapi munkájukat. Ilyen körülmények között bizony komoly kihívást jelenthet egy-egy értekezlet vagy meeting megszervezése. Ezt a problémát igyekszik most orvosolni a Google Naptár új funkciója.

Hogy működik az új funkció?

Miután megérkezett az eseménymeghívás egyszerűen csak ki kell választanunk, hogy hogy személyesen (Yes, in a meeting room) vagy konferenciahívás (Yes, joining virtually) keretében tudunk csatlakozni a megbeszéléshez. A nevünk mellett ezt követően megjelenik egy kis ajtó vagy egy kis kamera ikon, attól függően, hogy mit választottunk.A szervezők és a megbeszélésre meghívottak így látni fogják, hogy melyik kollégára milyen formában számíthatnak az értekezleten.

A Google azt ígéri, hogy két héten belül minden felhasználó kipróbálhatja az újdonságot.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!