Az emberek vezetése személyre szabott művészet, amely rengeteg gyakorlást és tapasztalatot igényel. Olyan készségekre van szükség, amelyekkel a projektvezetők a legnehezebb emberi problémákat is képesek kezelni. A projektvezetők munkája rengeteg szerepet és felelősséget foglal magában - írja a novekedes.hu. Fontos, hogy egyszerre legyenek empatikus, ugyanakkor határozott vezetők, miközben elvárás a kreativitás és a kockázatvállalás.
Könyvében Zachary Wong, a Kaliforniai Egyetem Környezeti Toxikológia tanszékének adjunktusa nyolc emberi kvalitást mutat be, melyeket olyan gyakorlati kérdések és problémák alapján állított össze.
1. Problémamegoldó-korrekciós képességek erősítése
Az első készség a humánerő-problémák felismerése és korrigálása. Mindezek beazonosításához és megoldásához a szerző szerint az idejétmúlt piramismodell helyett az ékmodellt érdemes használni, amellyel gyorsan és hatékonyan megtalálhatjuk a probléma gyökerét, megfelelő teljesítményt és befolyást alkalmazhatunk, valamint elősegíthetjük a korrekciós lépéseket az egyén, a csoport, valamint a szervezet életében.
2. A megfelelő szerep megtalálása a problémák kezelésénél
A második készség a humánerő-problémák határozott kezelése anélkül, hogy túl szigorúak lennénk a munkatársakkal. Zachary Wong szerint, ha komoly humánerő-problémát kell megoldanunk, érdemes önmagunkat adni, és mindig annak a szerepnek (vezető, felettes, csapattag) megfelelően fellépni, amely a legnagyobb erőt, lehetőséget és befolyást nyújtja a probléma kezeléséhez, továbbá elősegíti azt, hogy beosztottjaink sikeresen boldoguljanak.
3. A csoport-összetartás kialakítása
A jó vezető harmadik fontos készsége a sikeres csapat kialakítása. Ahhoz, hogy kimagaslóan eredményes csoportot kovácsoljunk össze, alkossunk egy meggyőző küldetéssel bíró motivációs kört, amit a hat összetartást kifejező „mi” viselkedés támogat: a kölcsönös bizalom, az egymásrautaltság, az elszámoltathatóság, az átláthatóság, a tanulás és az egyéniség értékelése.
4. A jól végzett munka jutalmazása
A negyedik készség a beosztottak hozzáállásának javítása, boldogságuk és teljesítményük növelése. Ezt úgy érhetjük el, ha a jól végzett munkát jutalmazzuk. A jutalom lehet dicséret, megerősítés, kedvesség, a tisztelet kinyilvánítása, vagy pénzjutalom. Mindenki akkor hozza ki magából a legtöbbet, ha úgy érzi, elismerik és értékelik. A teljes cikk itt érhető el.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!