
Egyre több applikáció és webes szolgáltatás tesz rá kisérletet, hogy mérésekkel elemzésekkel segítse az értékesítést. Többségük felhasználó számot, életkort elemez, látogatói aktivitást elemez. Ezeken a fontos adatokon kívül azonben egyre nagyobb szerepet kap a felhasználóink felhasználói aktivitásának a feltérképezése.
Az Amazon nem is olyan régen odáig ment, hogy levédette a webshop vásárlás jövőbeni - prediktív - módszereinek egyikét. Itt már arra tesznek kísérletet, hogy előbb kezdjék meg az értékesítést, mint ahogy én a bevásárló kocsimba tenném a terméket. A koncepciót sokan vitatják, de egyértelmű, hogy arra törekszik a cég, hogy mindent megtudjon ügyfeleiről.
Az Inspectlet ma került elő az elképesztő applikáció kínáltban és ebben a témában próbál megoldást kínál, ráadásul ingyenesen. A készítők feltételezése, hogy alapvetően elég keveset tudunk arról, hogy mit is csinálnak pontosan vásárlóink a webshopunkban. Ebben adnak kiváló képet segítve az eladásokat. Felhasználói hőtérkép, egyéni mérések, vásárlás és teljes konverzió elemzés. A kis webshopoknak, vagy induló oldalaknak - 500 vásárlóig hatalmas segítség - az ingyenes szolgáltatás.
Terjednek azok az értékesítést segítő alkalmazások is, amelyek nem mérnek, vagy elemeznek, hanem a webshop ügyfélszolgálatának kínálnak lehetőséget a közvetlen kommunikációra. Az eltévedt, vagy éppen ellenkezőleg nagyon tudatosan keresgélő ügyfeleket lehet megszólítani a segítségükkel. A közvetlen és valós idejű kommunikáció persze egyértelműen javítja az eladások hatásfokát.
Valami hasonlóval próbálkozott közösségi médiás gondolkodással, böngészőre ültetve egy magyar startup, a Brozie tavaly. Hogy sikerült-e a médiában forradalmat csinálniuk azt gyanítom mindenki sejti, viszont a megoldás sok ezer webshop eladási problémáit tudná segíteni.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!