
Méghogy a magyarok nem szeretnek idegen nyelvet tanulni. Napok óta angolul tanul az ország. Az egyik legismertebb nyelvoktató applikáció egy szimpla lokalizációval bevette a piacot. Facebookon üzenetek százai cikáznak, "ismerősöd eljutott a hatodik szintre".
A Duolingo gamifikációval kombinált nyelvoktató programja 2011-ben indult és mára sok mill ember tanul rajta valamilyen nyelvet. Egyszerű, ötletes és mindenféle mobillal, tablettel kompatibilis. Kiválóan tervezett kezelőfelülete nagyban hozzájárul, hogy a felhasználói élmény minden korosztály számára vonzóvá teszi.
A legkisebbek kivételével mindenkinek jó lehetőséget kínál egy kis tesztelésre, gyakorlásra. A megoldásai sok esetben inkább egy játékra emlékeztetnek, grafikája kifejezetten képregény szerű. A legjobb példája a kiválóan tervezett gamification-nak.
A cél egyértelmű, sokáig érdekesnek maradni a felhasználó számára. A lélektelen nyelvgyakorlás leváltása egy érdekes, - bármikor végezhető - casual megoldással. A megoldás a magyarok között is beváltotta a hozzáfűzött reményeket, mert éppen minden ismerősöm ezzel játszik, illetve tanul. Aki nem igazán szorul rá az pedig a szókincsét növeli, a nyelvtanját javítgatja.
A gamification sok estben hasznos segítője lehet egy amúgy "unalmas" vagy nagyon szakmai területnek, erről szól a mellékelt infografikánk is, amely számai meggyőzőek lehetnek a gamifikáció ellenzői számára is.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!