
A közösségi finanszírozás lendülete egyáltalán nem lankad. Az ilyen módon a gazdasági és innovációs folyamatokba bekerülő aktív tőkét 2014-re már 54 milliárd dollárra becsülik a szakértők. Több százezer új munkahely megteremtése mellett, sokezer új termék megszületését is köszönhetjük a rendszernek.
Vannak már specializálódott oldalak, amelyek zene, sport, karitatív alapon különböztetik meg magukat a legnagyobbaktól. A legnagyobbak pedig minden erejükkel azon vannak, hogy megszerezzék a legjobb ötleteket maguknak világszerte.
Az egyre nehezebb, hogy a Kickstarteren, vagy az Indiegogo-n a fókuszba kerüljön projektünk, de a kisebbek még bőven tartogatnak lehetőségeket. Itt ugyan kisebb a közösség, de ha a célcsoportot eltaláljuk akkor ez is bejöhet.
A startupok legújabban már tőkét is szereznek az oldalakon, a Fundable például kifejezetten erre specializálódva részesedést értékesít a nagylelkü támogatók felé.
A kiválasztásban segít eligazodni az a "folyamatábra, amely végiggondolása után a projektünknek legjobban megfelelő oldalt választhatjuk ki. A 21 oldal mindengyikén sikeres projektek hívogatják az ötletgazdákat, s állításuk szerint csak rajtunk múlik, góhogy mennyire lesz szerencsés a sajátunk.
Elkapkodni azonban semmit sem érdemes, hiszen a gyengén előkészített kampányok, még jó ötlet esetén sem lesznek sikeresek. A meglepő vagy nagyon újszerűek többsége viszont gondos előkészítéssel jelentős anyai forrásokhoz juthat.
Ehhez segít az összeállítás, amelyből egy halom hasznos informácit szerezhetünk meg kampányunk előkészítési fázisában.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!