Milyen változásokat hozott a cégek számára a Google prémium csomagjának átalakítása?

Milyen változásokat hozott a cégek számára a Google prémium csomagjának átalakítása?
A Google Analytics 4 beköszöntével a Google bejelentette a KKV-k és nagyvállalatok körében is népszerű Google Analytics új prémium verzióját. A koncepciót alapjaiban gondolták újra. Többek között a felhasználók adatainak védelme és a különböző platformok integrációja is nagyobb hangsúlyt kapott, valamint az árazáson is alakított a Google. De vajon mit jelent ez a gyakorlatban, és hogyan lehet hasznos a cégek számára?

A Google prémium terméke a komolyabb adatforgalommal dolgozó cégeknek szólt első sorban, valamint nagyobb befektetéssel is járt: a nagy mennyiségű nyers gyűjtött adatokat csak az kapta meg, aki fizetett érte. Most már ez a szolgáltatás az ingyenes felhasználóknak is elérhető, de csak egy bizonyos pontig. Nagyobb forgalom esetén továbbra is szükség van a prémium előfizetésre, amihez várhatóan megújult árazás érkezik 2022 első negyedévében. Ez a módosítás lehetőséget ad a platform kipróbálására azoknak a cégeknek is, amelyek eddig kevésbé professzionális módon elemezték ki az adataikat.

A mostani fejlesztés változást hozott a Google eszközök összekötésében is. „Az új Google Analytics 360 tervezésénél figyelembe vették az elmúlt években felhalmozódott felhasználói inputokat" - emeli ki Tóth Nóra, az INTREN Analitikai üzletágának vezetője. – „Ennek köszönhetően többek között egyszerűsítették a hozzáférések különböző szintjeinek kezelését, valamint a Google eszközök összekötését is tovább fejlesztették. Így például, ha egy cégnek van mobilapplikációja, a rendszer átfogóan és integráltan tudja elemezni a weboldal és az app közötti adatforgalmat, ezzel sok hasznos információt szolgáltatva a felhasználókról."

"Az új Google Analytics 360 maximálisan tiszteletben tartja a felhasználók privát szféráját" – emeli ki Geiger Tamás a JabJab Online Marketing egyik vezetője. – „A weboldalak és mobil applikációk megfelelő beállításával az adatokat elemző cégek kizárólag olyan információkat láthatnak, amelynek feldolgozásához a felhasználó aktívan hozzájárult, a kieső adatokat pedig a Google algoritmusai pótolják ki gépi tanulás segítségével" – teszi hozzá a szakértő.

Az új fejlesztés megjelenése mellett természetesen az ingyenes Google Analytics továbbra is elérhető azon felhasználók számára, akik viszonylag kicsi adatforgalommal dolgoznak. Ha pedig egy cégnek professzionálisabb elemzésre van szüksége, és prémium előfizető, a Google Analytics 360 megújult árazással októbertől már elérhető a számára. Új belépők pedig várhatóan 2022 első negyedévében tudják kipróbálni a szolgáltatást.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!