Terrorveszély esetén egy kattintás a Facebook safety check alkalmazásra, segélykérő applikáció letöltése utazás előtt, két könyv elolvasása az ingázással töltött idő alatt, takarítás kiszervezése két gombnyomással, alvásritmus-figyelés otthon, húsmentes hétfő. Ezek a mindennapjainkba beépülő szokások egyértelműen meghatározzák korunk termékfejlesztéseit, innovációit és újfajta piaci lehetőségeit. De vajon a fogyasztók vagy a szolgáltató cégek által generált igények ezek? A PwC napokban megjelent tanulmánya két dimenzió mentén vizsgálja a fogyasztói szokásokat: a globális változásokat figyelembe véve, amelyek hosszú vagy rövidtávon mindset- és fogyasztói igény változást hoznak létre; illetve az ezek által katalizált innovációk mentén, amelyek beépülnek a fogyasztók mindennapjaiba, a táplálkozástól egészen a városi életig.
Az Új generációk, új fogyasztók, új válaszok című kiadványban a PwC hét olyan üzletileg releváns fogyasztói trendet azonosított, amely meghatározza korunk termékfejlesztéseit, innovációit és újfajta piaci lehetőségeit. Ezek a trendek a következők:
Újfajta döntéshozatal: az azonnaliság („itt és most”), a személyre szabott ajánlatok, mások véleménye és a termékekről/szolgáltatásokról könnyen áttekinthető háttérinformációk váltak a fogyasztói döntéseket meghatározó tényezőkké.
Orvos a családban: míg az orvos-beteg kapcsolatokat korábban az jellemezte, hogy minden tudás és információ az orvos kezében volt, addig ma már a beteg is sokat tud magáról, illetve okoskütyükkel figyeli meg saját magát. A fizikai egészség mellett a stresszlevezetést ígérő termékek, szolgáltatások piaca is nő.
Mit eszünk ma?: A fogyasztók tudatosabban étkeznek, már nemcsak az határozza meg, döntéseiket, hogy amit megvesznek, finom-e, hanem az is, hogy tartalma, összetétele minőségi, elkészítése pedig időhatékony-e, illetve egyre több egészségügyi megfontoláson (glutén, laktóz) vagy értékrenden alapuló étrend alakul ki (például a vegán).
Biztonságban érzed magad?: A 21. század online terében jelentkező adatkitettség és a világot érő terrortámadások következtében a fogyasztók biztonsághoz kötődő elvárásai extrém magasak, kevés tolerancia mellett.
Élet a városban: minden perc, ami potenciális szabadidő (vagy azzá alakítható) értékessé és megvehetővé vált; legyen szó mindennapi rutintevékenységek kiszervezéséről, vagy akár az ingázással töltött idő okosabb kihasználásáról.
Futurisztikus valóság: a technológia fejlődésével olyan megoldások kerülnek előtérbe, mely az automatizációt segítik, pénzt és időt takarítanak meg, a fogyasztók életét könnyítik meg, vagy éppen problémákat oldanak meg a fogyasztók helyett.
Vissza a gyökerekhez: okostelefon-, internetfüggőség, reklámzaj – ez az ellentrend arról szól, hogy a fogyasztók szeretnének visszatérni az egyszerű, letisztult megoldásokhoz, technológia-mentes mindennapokhoz.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!