Mi mindenre jó a programmatic? Ihász Ingrid prezentációja választ ad a kérdésekre

Mi mindenre jó a programmatic? Ihász Ingrid prezentációja választ ad a kérdésekre
A programmatic-ot a mai napig sokszor a performance-szal és a konverzióval együtt emlegetik. Miért van ez?

Az Evolution konferencián az egyik olyan témát boncolgattam a programmatic kapcsán, amiről már az előző posztban is szó esett: a programmatic alkalmas branding kampánycélok elérése is - írja Ihász Ingrid, a Rabbit blog szerője. A programmatic-ot ugyanakkor a mai napig sokszor a performance-szal és a konverzióval együtt emlegetik. Miért van ez?

Egyrészt mert először maradék, alacsonyabb minőségű hirdetési felületeket lehetett automatizált vásárlással elérni, amit a médiatulajdonosok nem tudtak direkt módon eladni, oda beengedték az automatizált rendszereket. Másrészt a hirdetők, ügynökségek ennek megfelelően olyan kampányokban használták, amelyeknél a megjelenés helye és formátuma kevésbé volt fontos, ugyanakkor jól ki lehetett használni az adatokat (inventory “felokosítása”), ill. az algoritmusok optimalizáló erejét. Ezek jellemzően konverzió fókuszú (performance) kampányok voltak.

Az alábbi videóban a médiaszakértő az Evolution 2016 Konferencián bemutatott szakmai prezentációja tekinthető meg. Bővebben a szerző blogján!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: Ihász Ingrid