
Amerika, Nyugat-Európa és Ázsia folyamatosan keresi a következő nagy sikert. Az igények persze sokfélék, a játékosok minden eddiginél csillogóbb és szebb játékokat szeretnének, a mobiltelefon tulajdonosok új applikációkat, a legfontosabb problémákkal azonban a felhasználók többsége egyáltalán nem szeret foglalkozni.
A világot elöntő hulladék, szennyvíz és energiaéhség kérdése nem trendi a felhasználók között. Ennek ellenére elképesztõ számban készülnek a világban projektek ezeken a területeken is. A figyelem fókuszában látszó unikornisok ugyan hatalmas szeletet szakítanak ki az innováció osszességéből, de pont ez bennük a nagyszerű, hogy ezeket a vállalkozásokat mindenki példaképnek tekinti.
Az egyértelmű, hogy a multinacionális vállalatok által uralt területeket kiváló hatásfokkal támadják a kisebb, de fejlesztés tekintetében diszruptiv gondolkodású cégek. A diszruptív tehát nem romboló, ahogy azt sokan tévesen gondolják, hanem éppen, hogy építő, átalakító szemléletet takar.
Az igazi nagy durranások mindenképpen olyan területen következnek majd be, amely területeken a legnagyobb igény jelenik meg, a megszülető újdonság emberek sokaságának életét teszi majd jobbá, kényelmesebbé. A diszruptív gondolkodáshoz azonban a terület alapos ismerete szükséges, nem lehet valamit alapjaiban forradalmasítani, ha nem ismerjük az alapokat. A startupok közül számtalan projekt bukását okozta az a naivitás, amely a terület felületes ismeretére és a piac egyoldalú felmérésére alapult. A legnagyobb sikerek pont a jól ismert sémákat egyszerűsítik.
A felhasználók nem szeretik a bonyolult dolgokat, ők a használható dolgokat szeretik, amelyek egy gomb nyomással megoldják azokat a problémákat, amelyekre kitaláltak őket.
Gondoljunk csak a Televízió, a hűtőgépek vagy akár az autók forradalmára, senki sem szeretne mélyebben belelátni a működésükbe, csupán a bekapcsológombig, indítókulcsig terjed az érdeklődésünk.
Nem tudjuk, hiszen az az emberi elme brilliáns titka, hogy mi lesz a következő nagy durranás, de az bizonyos, hogy számos körülöttünk található mindennapi tárgy az elkövetkező évek nagy újrafeltalálása. Ebben pedig egyértelmű, hogy az IoT, az automatizálás és a mobilitás nagy szerepet fog kapni.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!