Mi a Clubhouse, és miért fontos, hogy időben ott legyél a márkáddal?

Mi a Clubhouse, és miért fontos, hogy időben ott legyél a márkáddal?
A Clubhouse egy új, audiochaten alapuló közösségi alkalmazás, amelyet legjobban úgy lehetne jellemezni, mint egy beszélgetős rádióműsor és egy konferenciahívás keverékét.

A platformot 2020 áprilisában alapította Rohan Seth és Paul Davison, az Alpha Exploration Co. szilícium völgyi vállalkozás tulajdonosai - számol be róla a Kosárérték. A cég aprócska: jelenleg mindössze 9 alkalmazottat jegyez, mégis úgy tűnik, a Clubhouse lesz a következő nagy dobás a közösségi média porondján. Rögtön egy hónappal az élesítést követően 100 millió dollárra becsülték az alkalmazás értékét, pedig ekkor még csak 1500 felhasználója volt. Év elején az robbantotta be végképp a Clubhouse népszerűségét, hogy Elon Musk hosztolt egy beszélgetést Vlad Tenevvel, a Robinhood CEO-jával, amelyet a felhasználók a YouTube-on is közvetítettek.

Jelenleg már 6 millió felhasználóval büszkélkedhet a platform, amelynek tagjai ráadásul a tartalom formátumából adódóan a többi közösségi médiumhoz képest jóval hosszabb időt töltenek a felületen. Idén januárban már egymilliárd dollárra becsülték a Clubhouse értékét.

Hogy működik?

A felhasználók különféle témákban hallgathatnak meg érdekes emberek közötti beszélgetéseket és interjúkat úgy, mintha egy podcastot hallgatnának. Az mégis a különbség, hogy a beszélgetések valós időben zajlanak, és a szervezők lehetőséget adhatnak a hallgatóknak is, hogy részt vegyenek a párbeszédben.

A Clubhouse exkluzivitását az adja, hogy jelenleg még csak meghívásos alapon működik, valamint az app újdonságát mutatja, hogy egyelőre csak iOS-en érhető el. A fejlesztők már dolgoznak egy Android verzión, amely előreláthatólag néhány hónapon belül elérhető lesz, illetve a tulajdonosok 2021-es célja a platform megnyitása a szélesebb közönség előtt is.

A felhasználók csatlakozáskor megadhatják, milyen témák érdeklik őket – pl. technológia, üzlet vagy egészség -, az alkalmazás pedig ez alapján javasol nekik beszélgetőszobákat. Magukban a szobákban két részre tagozódnak a felhasználók: az első csoportban a színpadon lévők (on stage) vannak, akik beszélni is tudnak, a második csoportban pedig a hallgatóság. A felhasználók szerepe azonban dinamikusan változtatható a moderátorok által, a hallgatók virtuális kézfeltartással tudják jelezni, ha szeretnének részt venni a beszélgetésben.

Miért fontos az üzleti felhasználók számára?

Bár egyelőre nem lehet megjósolni, hogy a Clubhouse körüli őrület egy hosszútávú sikertörténet első lépéseit jelzi, vagy tiszavirág-életű lesz a felhasználók lelkesedése, de mindenképpen érdemes már most feltérképezni az üzleti lehetőségeket ebben a szegmensben is, hiszen egy közösségi platform indulásakor az early-adoptereknek van a legnagyobb terük a gyors növekedésre.

A Clubhouse számokkal:

  • 180 befektető, 100 millió befektetett dollár
  • 10 millió app letöltés globálisan Németországban 250.000, az Egyesült Királyságban 220.000 letöltés
  • 6 millió felhasználó, akikből heti 2 millió aktív
  • A 16. helyen áll az App Store-ban a közösségi média kategóriában, 4.8-as értékeléssel
  • A felhasználók többsége átlagosan heti 11-22 órát tölt a platformon

A Clubhouse-on nincs a Facebookhoz vagy Instagramhoz hasonló fizetett hirdetési lehetőség. Ez a platform az értékesíteni vágyó cégek helyett a civil felhasználókra, az emberi kapcsolatokra és az értékalapú kommunikációra helyezi hangsúlyt. Megszokott formájában az influenszermarketing sem működik, hiszen jellemzően ki-be lépkednek a chatszobákból a felhasználók a sokszor több órás beszélgetések alatt, amelyek ráadásul nem kerülnek rögzítésre.

Az új platform ugyanakkor vonzza az olyan elit felhasználókat, mint Elon Musk, Oprah, Drake, Jared Lato vagy Chris Rock, így nem csoda, hogy hatalmas az érdeklődés a felhasználók körében, és mindenki be szeretne jutni a felületre. A Google jelenleg 23,800,000 találatot dob a “How to get a Clubhouse invite” keresésre. A fentiek alapján egyelőre úgy fest, hogy a brandek számára a Clubhouse nem az azonnali értékesítés, hanem a hosszú távú márkaépítés és a felhasználókkal kialakított minőségi kapcsolatok felülete lesz. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!