Megtörhetik a Starbucks egyeduralmát

Megtörhetik a Starbucks egyeduralmát
Egy startup azt a célt tűzte ki, hogy Kínában megszerzi a piacvezető szerepet a Starbuckstól, a világ legnagyobb kávézóláncától. A gyorsan bővülő kínai kávézólánc sikerének titka, hogy aláment a Starbucks árainak, illetve működési modellje az elvitelre, házhozszállításra épül.

A Luckin Coffee kínai startup bevallott célja, hogy „legyőzze a Starbucksot Kínában”. Jól halad efelé a cég, ugyanis tavaly, működésük első évében, kétezer kávézót nyitottak Kínában. Az idei tervek pedig további 2500 egység beindításáról szólnak. Ha ez megvalósul, akkor be is előzik a Starbucksot. Az amerikai cég ugyanis 3600 kávézóval van jelen Kínában, amely globális szinten a lánc második legnagyobb piacának számít - írja a novekedes.hu.

A Luckin sikere az innovatív – alacsonyabb működési költséggel járó – üzleti modelljében gyökerezik: a legtöbb kávézójuk ugyanis csak elvitelre szolgálja ki a fogyasztókat, akik egy alkalmazáson keresztül tudják leadni előre a rendelésüket.

A Starbucks egészen tavaly augusztusig nem szállította házhoz termékeit, ami Jeffrey Towson, a Pekingi Egyetem közgazdászprofesszora szerint „szinte bűnnel ért fel” Kínában, ugyanis a szektorban általános az igény a kiszállításra a kínai emberek részéről.

Az amerikai cég tavaly nyáron végül az Alibaba kínai technológiai óriáscéggel állt össze a kiszállítási szolgáltatások nyújtására. A Luckin népszerűségének másik oka, hogy kávéi olcsóbbak a Starbukshoz képest. Egy latte az amerikai láncnál 4,28 dollárba, míg a Luckinnál 3,54 dollárba kerül. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!