
Egyre divatosabb közösségi finanszírozási oldalakon keresni a projektjeink finanszírozásához szükséges kezdőtőkét. Divatosabb, mint üzleti angyalokat, kockázati tőkéseket keresgélni. Gyorsabb, mint hónapokig prezentálni, tárgyalni és végül több-kevesebb százalékot adni a porjektünkből.
A legnagyobb esély a sikerre a Kickstarteren mutatkozik. Az oldal azonban számos szabályával megakadályozza bizonyos típusú gyűjtések elindítását. A legnagyobb közösségi finanszírozási oldal például semmilyen karitatív célt sem hajlandó támogatni. A tech és gadget kategóriában viszont szinte verhetetlen. A legimpozánsabb számokkal rendelkező Kickstarter napi 5 millió látogatót fogad és mintegy 144 000 felhasználója már több mint 10 projektnek adott már valamilyen összeget.
A második legnagyobb oldal az Indiegogo, egyre erősödik. Korábban kb. a harmadát becsültem volna a projektek bevételét. Mára ez kezd a Kickstarter szintjére jutni. A "sikertelen" Ubuntu Edge kampány minden idők legnagyobb rekordját eredményezte, mintegy 12,6 millió dollárral. Az Indiegogon könnyebb kampányt indítani ezért például magyar projekteknek is egyszerűbb itt támogatókat kereseni. Az oldal a karitatív célokat is támogatja.
A Ring Clock kiváló példa erre, hiszen a 4 magyar designer és a csapathoz csatlakozott angol marketinges által indított kampány már 238 000 dollárt szedett össze a megcélzott 287 000-ből, úgy, hogy még több mint 22 napjuk van célba érni.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!