Meddig tart a startup aranyláz?

Meddig tart a startup aranyláz?
Energetikai startupoknak egy nemzetközi szervezet közel 11 milliós díjazású hazai és 45 millió forintos befektetési lehetőséget adó nemzetközi versenyt hirdet, melyre szeptember 11-ig lehet jelentkezni. Budapesten lesz a 15 régiós országot érintő nagy döntő is november vége felé!

Egy remek háttérbeszélgetésen mutatkozott be egy uniós, energetikai startupok számára jelentős lehetőségeket biztosító verseny, az InnoEnergy PowerUp!
Ennek magyar fordulójára szeptember 11-ig lehet nevezni, a verseny pedig október közepén lesz, melyen az első helyezett 20, a második 10, a harmadik pedig ötezer eurós díjat és persze kellő nyilvánosságot kap ötletéhez, projektjéhez. Sőt, a legjobbak 15 régiós ország csapatával október közepén elődöntőn vehetnek részt, ahol esélyt kapnak arra, hogy a nagy nemzetközi döntőbe bejussanak. (Ez november 22-én lesz, szintén Budapesten, és 150 ezer eurós fődíj jár a nemzetközi mezőny nyertesének!)
A versenyre jelentkezés itt:

Az aranyláz tehát folytatódik, ahogy a tavalyi PowerUp egyik nemzetközi nyertese, Fischer Zoltán fogalmazott az említett háttérbeszélgetésen. Az energiatakarékos mosógépeket fejlesztő LEAP alapítója, a „15 perces mosógép” ismert feltalálója szerint annyiban is hasonlít a startup lét az aranyásáshoz, hogy itt csak a legkeményebben dolgozóknak van esélyük a sikerre.

Szerencsére viszont számos kezdeményezés teremt támogató légkört a startupoknak, mint Kovács Zsolt, az Enterprise Hungary alapítója, a debreceni EH Invest inkubátorház vezetője elmondta, Startup Campus programjuk és a Hiventures tőkealap korai fázisú cégeket támogató programjai végre a legjobb ötletek legelszántabb kis csapatai számára is kínálnak pénzügyi és szakmai támogatást.

Korábban ugyanis főként érettebb csapatokat támogattak a Jeremie programok, így a jó ötletek, jó projektek a fejletlen angyalbefektetői körrel tudtak csak próbálkozni, most viszont a Magyar Fejelsztési Bank említett 55 milliárdos keretösszeggel dolgozó Hiventures tőkealapja és a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) 11 támogatott inkubátorháza is segíti a legkoraibb fázsban lévő ötleteket, projekteket is. Sőt, a Startup Campus London és az Egyesült Államok mellett rövidesen Berlin felé is épít egy hídfőállást. Ide szintén kijuthatnak a legígéretesebb, ám korai fázisban lévő startup csapatok is.

A nemzetközi mezőnybe pedig el kell jutni, hiszen például az egyik legnevesebb globális programba, a Y-Combinator accelerátorba 6-7 ezer csapat jelentkezik félévente! A cél, hogy a globális várkeringésbe is jobban bekapcsolják azokat a hazai innovációkat, amelyek valóben alkalmasak a globális sikerre.

A Prezi, a Ustream és a LogMeIn sikeres cégek, de a startup világban 'nyugdíjasnak' számítanak, muszáj a frissebb csapatoknak is lehetőségeket biztosítani a nemzetközi porondon is – fogalmazott Kovács Zsolt. Szerinte még inkább fel kell vennünk régiós szinten is a versenyt Varsóval, Béccsel.

Ide kapcsolódhat a rangos PowerUp verseny is, már csak azért is, mert energetikában (például az elektromos autók, okos energiaelosztó-hálózatok, okos városok) hatalmas robbanás előtt áll a startup ökoszisztéma világszerte.

Mint tudjuk az energetika lassan változó ágazat, tőkeigényes, de hatalmasak a lehetőségek, elég például a világsikerű Tesla-ra gondolni – fejtette ki Dervalics Ákos, energiaipari innovációs és business coach, az InnoEnergy PowerUp! verseny hazai szervezője. Dervalics Ákos hozzátette: egyedi szektor az energetika, mert itt egy jó ötlet illetve egy működő prototípus elkészítéséhez több tőke és nagyvállalati támogatás is jobban szükséges, hisz az energetikában a legnagyobb cégek működnek, máshogyan kell az innovációknak utat törnie, mint például a kereskedelemben.

Fischer Zoltán szeirnt aki több fórumon bizonyított, több a kitörési lehetősége, nagyobb a kapcsolatrendszere és a mozgástere. „Az elődöntőket és a döntőt megelőző többnapos workshopok alatt nemzetközi mentorok és befektetők is láttak minket, foglalkoztak velünk és a megfelelő kérdésekkel és meglátásokkal segítettek tökéletesíteni nem csak a pitch anyagunkat, de magát az üzleti és termékkoncepciónkat is.” Ezekből a célzott beszélgetésekből pedig feltehetően 120.000 eurós befektetés lesz az InnoEnergy részéről.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!