Magyar Podcast trendek 2023-ban

Magyar Podcast trendek 2023-ban
Az elmúlt időszakban a médiapiaci szereplők és a döntéshozók egyre inkább felismerték, hogy a podcast nem csupán egy új médiaformátum, hanem egy alapvető, piacformáló, tanító és inspiráló erő. Amíg az online és digitális platformok fokozták az információhoz való hozzáférést, a podcastok a rugalmasságukkal, a hitelességükkel és sokszínűségükkel új élményt nyújtanak a tartalomfogyasztók számára és ez a növekvő hallgatói szám már a hirdetők számára is hasznos kapcsolódási lehetőségek rejt. Éppen ezért is izgalmas az NRC és az IAB közös kutatása, illetve a Podcast fesztiválra készült kutatás elemzésének az összefoglalója és az ehhez kapcsolódó, Román Balázzsal és Sági Ferenccel készült research&more podcast adás.

A podcast hallgatók száma az elmúlt időben megugrott.

"A rendszeres podcast hallgatók száma szinte megduplázódott, ami azt jelenti, hogy 1,5 millió ember hallgat rendszeresen podcastot."mondta Román Balázs.

A podcastok népszerűsége tehát növekszik, és egyre több ember veszi őket az információfogyasztás részévé mondta Sági Ferenc, aki még hozzátette:
"2021-ben még csak 196 millió percnyi podcast puffant el a fülekben, amely 2023-ban már 510 millió percre növekedett, amely közel háromszoros növekedés a hallgatottságban."

A legfrissebb demográfiai adatok fényében szemlélve a podcast hallgatói kört, meghatározó trendek rajzolódnak ki. A fiatalabb korosztály, azaz az 18-29 évesek 35%-a kijelenthetően preferálja ezt a médiumot, kialakítva ezzel a podcast hallgatók legnagyobb csoportját. Ahogy az életkor előrehalad, úgy csökken a podcastok iránti érdeklődés. Ezen tendencia mögött az állhat, hogy a podcast még viszonylag új média, melynek ismertsége az idősebb korosztályokban még nem olyan nagy. Azonban várakozások szerint, ahogy a média egyre inkább ismertebbé válik, úgy fog növekedni a hallgatói arány az idősebb korosztályokban is.

Az NRC legutóbbi, öt szempont szerint reprezentatív PODCAST kutatása szerint a férfiak szignifikánsan nagyobb arányban képviselteti magát a podcast piacon, mint a nők, azonban ezen különbség mögött sokféle ok húzódhat meg, például a jelenlegi podcast tartalmak iránya és tematikája. Ha több női hallgatónak szóló műsor készül, akkor a szakértők szerint növelhető a női hallgatók aránya is.

RESEARCH&MORE AZ NRC PIACKUTATÁSI PODCASTJAINAK további adásai itt: KLIKK

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Klenovszki János

­­­Szociológusként több, mint 25 éve dolgozom a piackutatás területén és több, mint 23 éve vezetem az NRC-t, amely Magyarország legelső online kutatásra szakosodott vállalata. Az elmúlt években a …