
A podcast hallgatók száma az elmúlt időben megugrott.
"A rendszeres podcast hallgatók száma szinte megduplázódott, ami azt jelenti, hogy 1,5 millió ember hallgat rendszeresen podcastot." – mondta Román Balázs.
A podcastok népszerűsége tehát növekszik, és egyre több ember veszi őket az információfogyasztás részévé mondta Sági Ferenc, aki még hozzátette:
"2021-ben még csak 196 millió percnyi podcast puffant el a fülekben, amely 2023-ban már 510 millió percre növekedett, amely közel háromszoros növekedés a hallgatottságban."
A legfrissebb demográfiai adatok fényében szemlélve a podcast hallgatói kört, meghatározó trendek rajzolódnak ki. A fiatalabb korosztály, azaz az 18-29 évesek 35%-a kijelenthetően preferálja ezt a médiumot, kialakítva ezzel a podcast hallgatók legnagyobb csoportját. Ahogy az életkor előrehalad, úgy csökken a podcastok iránti érdeklődés. Ezen tendencia mögött az állhat, hogy a podcast még viszonylag új média, melynek ismertsége az idősebb korosztályokban még nem olyan nagy. Azonban várakozások szerint, ahogy a média egyre inkább ismertebbé válik, úgy fog növekedni a hallgatói arány az idősebb korosztályokban is.
Az NRC legutóbbi, öt szempont szerint reprezentatív PODCAST kutatása szerint a férfiak szignifikánsan nagyobb arányban képviselteti magát a podcast piacon, mint a nők, azonban ezen különbség mögött sokféle ok húzódhat meg, például a jelenlegi podcast tartalmak iránya és tematikája. Ha több női hallgatónak szóló műsor készül, akkor a szakértők szerint növelhető a női hallgatók aránya is.
![]() |
RESEARCH&MORE AZ NRC PIACKUTATÁSI PODCASTJAINAK további adásai itt: KLIKK
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!