
A koronavírus-járvány úgy tűnik, lenyugvó periódusba lépett, de hogy ténylegesen a vége felé közeledik, vagy csak idő kérdése az újabb hullám, még nem tudni biztosan. Mindenesetre a társadalmi élet és a gazdaság újraindul, ezzel párhuzamosan a kereskedőkre is új feladat hárul: megadni a távolságtartás lehetőségét dolgozóiknak és vásárlóiknak – írja a Kosárérték.
Az új szükségletek villámgyorsan új platformokat teremtenek, ahogy az már lenni szokott napjaink internetes mindennapjaiban. A Voxel51 nevű startup megoldása képes monitorozni a bolti forgalmat és azonosítani a túlzsúfoltságot. A cég fizikai távolság index (PDI) névre keresztelt metrikája élő videókép alapján számítógépes modellezéssel mutatja meg az emberi tevékenység mértékét egy adott helyen és időben.
Korábban nem lett volna rá igény
A vállalat egyik alapítója, Jason Corso elmondta: a fizikai távolság mérése a COVID-járványt megelőzően nem volt éppen az érdeklődés középpontjában, cégük elsősorban mozgóképes platformot fejleszt, amit képi és videós képességeket igénylő alkalmazások gyors felépítésére lehet használni.
Amikor a pandémia beütött, és az emberek elkezdtek otthon maradni, a Voxel51 keresni kezdte azokat a lehetőségeket, ahol a megváltozott igények közepette segítséget nyújthat. Az alapító azt mondja, kezdetben azért indították el az alap videós platformjukra ráépülő fizikaitávolság-motor fejlesztését, hogy növeljék a társadalmi tudatosságot. „Egy eszköz, ami arról ad információt az embereknek, hogy nincsenek egyedül” – magyarázza Corso. Korai bepillantást engedett a járvány társadalmi hatásaiba annak elemzése, hogyan változik meg a humán forgalom mintázata a városi csomópontokban.
a teljes cikk a Kosárérték oldalán olvasható.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!