Kutyatorta, praktikus babaholmi, mentes cukrászda és biokozmetika – ők álltak a Cápák előtt!

Kutyatorta, praktikus babaholmi, mentes cukrászda és biokozmetika – ők álltak a Cápák előtt!
Tomán Szabina beszállt a vegán desszertek világába, a többi Cápa nem akadt horogra a hatodik adásban, ráadásul az egyik vállalkozás az üzleti etika határait vitatta.

Az első pitchet Rácz Kinga és férje, Pittner Róbert (Kutyatorta) tartotta. Házi kedvencek ünneplésére hoztak egyedi megoldást: a vállalkozás alapötlete, hogy nincs születésnap torta nélkül, ez alól pedig a kutyák sem kivételek! Ezért Kutyatorta jár a kutyusoknak! A Cápák az ötletet alapvetően díjazták, a pár felkészültségét azonban nem. Amint a vállalkozás számairól kérdezték őket, hamar kiderült, hogy a vállalkozók nem készültek fel eléggé a pitch-re, nem gondolták végig a pénzügyeket. A befektetők viszont elvárják, hogy ha 30 millió forintot kér tőlük valaki, akkor alaposan járja körül a lehetőségeket, ezért a Cápák nem tettek ajánlatot a kutyatorták megálmodóinak.

Pongrácz Ádám és Pongráczné Zsófia (Timitextil) saját, egyedinek szánt babaruhákkal és egy bevásárlókocsi-huzattal érkeztek a Cápák elé. A kisgyerekes család magyar baba-mama textilruházati brandjüket szerették volna tovább fejleszteni, 8 millió forintért 17%-ot ajánlva cégükből. A Cápák érzékszervei azonban rendkívül kifinomultak! A vállalkozás termékpalettájára kikerült a korábbi évad egyik sikertörténetének, a Cseppkének az egyik egyedi terméke, melyet a miskolci házaspár kísértetiesen hasonlóan készít el, ugyanúgy nevezi, ráadásul olcsóbban árulja. Bár a Cseppke terméke nincs védjegy oltalma alatt, így is érdekfeszítő vita alakult ki a Cápák között: ez a hozzáállás etikus-e üzleti szempontból, vagy sem. A ragadozók végül nem tettek ajánlatot a Kishalaknak.

Egy szerelmespár szerelemterméke a Naspolya Nassolda, a mindenmentes, egészséges cukrászda. Bárányos Réka és Novák Ádám évek óta alkotnak egy párt és tudatosan étkeznek. Cukrászdájuk ötlete is innen ered: nyers vegán termékeik nem csak haladó szelleműek, de a Cápák szerint igen ízletesek, sőt, finomak is. A kiválóan felkészült pár lenyűgözte a befektetőket: Balogh Péter és Tomán Szabina is tett ajánlatot. Ekkor kemény üzleti tárgyalás vette kezdetét a stúdióban! Eredetileg 12 millió forintért 12% üzletrészt ajánlottak a Kishalak, Balogh Péter ennek az összegnek a felét és 20%-os osztalékelőleget kért a vállalkozóktól. Tomán Szabina – bár férje a műsor előtt kérte, hogy vendéglátásba ne fektessen önálló ajánlatot tett, 12 millió forintért 30%-ot kért. A Kishalak ellenajánlata 5-5%-ért cserébe 6-6 millió forint befektetés volt mind a két Cápától. A végső döntés megkönnyítése érdekében azonban Balogh Péter végül kiszállt, mert nem tudna olyan mértékben részt venni az üzletben, mint ahogyan azt a vállalkozók várják tőle. Így csak Tomán Szabina ajánlata maradt érvényben, a százalékok kapcsán pedig kompromisszumos megoldás köttetett: 12 millió forintért cserébe 25% üzletrészben állapodtak meg a felek, így a Cápa egy exkluzív, egészséges és roppant finom termékeket előállító cukrászda résztulajdonosává vált!

Kun Renáta tartotta az utolsó pitchet. A fiatal Kishal családi vállalkozását szeretné sajátra cserélni, sokéves call center-es tapasztalatát pedig egy saját biokozmetikai brand felépítésében kamatoztatná. Elmondása szerint bármit el tud adni, ezt bizonyította is, amikor Moldován Andrást próbálta meggyőzni egy gyógytermék telefonos eladásakor. 7 millió forintért érkezett, amiért 10%-ot ajánlott fel leendő üzletéből. A Cápáknak azonban még nagyon korai volt az az állapot, ahol a vállalkozó jelenleg tart. Termék nélkül egyelőre ez csak egy álom, amiben a befektetők nem látták helyüket, így kiszálltak.

A K&H az innovációért díj jelöltje és a Telekom Digitálisan Tettrekész Díjasa a Naspolya Nassolda.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!