A UPC Mobil bevezetésével egy évvel ezelőtt vált teljes körű 4P - azaz internet, tévé, telefon, mobil - szolgáltatóvá a UPC Magyarországon. Korlátlan adatforgalmat biztosító mobilcsomagjaival a vállalat szembement a telekommunikációs piac korábbi megrögződéseivel. A felmérés szerint akik korlátlan adatforgalommal rendelkeznek, aktívabbak, ha úgy tetszik bátrabbak a tartalomfogyasztásban Az évforduló kapcsán rendezett háttérbeszélgetésen a cég bejelentette: korlátlan mobilcsomagjait hasonló kedvezménnyel kínálja a szolgáltatási területén élő összes ügyfelének, mint a UPC előfizetőknek.
A UPC 2015 tavaszán lépett piacra korlátlan adatforgalmat biztosító mobilszolgáltatásával. Az eltelt egy év tapasztalatairól és friss kutatásának eredményeiről a társaság a sajtónak szervezett szakmai beszélgetésen számolt be. „Egy évvel ezelőtt azzal a kifejezetten bátor, de logikus és stratégiailag átgondolt döntéssel léptünk a mobilszolgáltatói piacra, hogy versenytársaink közül egyedüliként korlátlan adatforgalmat adunk ügyfeleinknek." - mondta Magnus Ternsjö, a társaság vezérigazgatója a sajtóeseményen. „Az elmúlt egy évben bebizonyítottuk, hogy méltó versenytársai vagyunk a többi szolgáltatónak, és az ügyfeleinktől érkező visszajelzések is megerősítettek benne, hogy jó úton járunk. Előfizetőink nagyra értékelik a nyugalmat, amit UPC Mobil korlátlan adatforgalma biztosít nekik az internetezéshez."
Az ügyfelek elégedettségét a vállalat belső felmérései is igazolták, de a UPC szélesebb képet szeretett volna kapni róla, miként viszonyulnak előfizetői a korlátlan adatforgalom és az ebből fakadó szabadság élményéhez. A cég ezért megbízta az ITHAKA kutató céget, hogy egy UPC-s és nem UPC-s előfizetőket egyaránt tartalmazó ezerfős mintán vizsgálják meg, miként hat a korlátlanság az okostelefon-használatra.
A felmérés legérdekesebb eredményei a következők voltak:
• A válaszadók túlnyomó többsége kifejezetten szoros fizikai-érzelmi kapcsoltban van okostelefonjával, több mint háromnegyedük úgy fogalmaz, „nem tudna nélküle élni". A UPC Mobil előfizetők 82 százaléka érezte magára igaznak az állítást.
• Sokan mégsem tudják tökéletesen kihasználni készülékük lehetőségeit: a mobiljukon internetezők negyede minden hónapban kifut a rendelkezésére álló adatkeretből, 45 százalékukkal pedig már többször előfordult ilyen.
• A válaszadókat arra kérték, tippeljék meg bizonyos alkalmazások, funkciók napi adatforgalmát. A legtöbb esetben a becslések helytállók voltak - például hogy egy átlagos e-mail 10 KB és egy 1 óra hosszú video stream 500 MB nagyságú -, ami arra enged következtetni, hogy a felhasználók többsége megfontoltan, tudatosan netezik telefonján.
• Mindemellett azok, akik korlátlan adatforgalommal rendelkeznek, aktívabbak, ha úgy tetszik bátrabbak a tartalomfogyasztásban azon társaiknál, akik kénytelenek számolni a biteket. A UPC Mobil előfizetők átlagosan 10 funkciót - úgy mint csetelés, közösségi oldalak, navigáció, videó streaming, e-mail - használnak rendszeresen eszközeiken, míg a többi magyar okostelefon-használó 8-at. A 20-40 év közötti korosztályban a UPC előfizetők 12, a nem UPC-sek 9 funkciót használnak.
• A UPC Mobil ügyfelek 54 százaléka használja internetes oldalak böngészésére mobilját az otthon falain kívül, míg az összes magyarországi okostelefon-használó körében ugyanez a szám csupán 27 százalék. Az e-mail olvasás esetében 54:28, a videó streaming esetében 21:8 százalék az arány.
A felmérésben az okostelefonnal kapcsolatos legjellemzőbb gondolattársítások a "hasznos", „szabadságot ad" és a „kapcsolat" voltak. "Örülünk ennek az eredménynek, hiszen éppen az volt a célunk, hogy korlátlan szabadságot adjunk ügyfeleinknek az internetezéshez, és hogy soha ne kelljen aggódniuk az adatforgalom miatt." - mondta Herenyik Györgyi, a UPC termékmenedzsmentért felelős igazgatója.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!