Kiútkeresés a globálisok árnyékából: Retail media- több mint kirakat!

Kiútkeresés a globálisok árnyékából: Retail media- több mint kirakat!
A retail media sikerének nem titka, de ára lesz! Újjászületési kísérlet a globálisok árnyékában! Gondolatok a DigitalHungary Klub november 28-i programja kapcsán.

Olvasom a retail media hazai és külföldi definícióit, és azt gondolom, hogy tévesen, sajnos pusztán csak egy új “hirdetési eszköznek” tartják.
Ha ez így van, akkor - véleményem szerint -, ez is csak egy buzzwordje lesz, az idei év második felének, amely tovább hizlalja - zsugorítva a hazai piaci lehetőséget - a globálisokat.

A retail média sikerének nem titka, de ÁRA LESZ!!!

Figyelem! A részletes program PDF-ben itt, a regisztráció ITT

Kik lehetnek a Retail media nyertesei?
Kétségtelen, elismerem, hogy idő előtt, de évek óta foglalkozunk a konferenciáimon, vagy tanulmányok, előadások formájában a RM-mel. Most jött el az ideje, mostanra ért meg rá a piac, most vannak meg a feltételei a kiteljesedésének, de csak ha figyelünk, ha a felszínén mutatkozó lehetőségeit tovább gondoljuk!

A retail media "tudománya" nem áll meg ott, hogy egy műszaki áruház összes televízióján, vagy a patikában az egy darab plazmán egy hirdetés megy: "EZT VEDD MEG!" vagy: "Miénk a legjobb márka!” vagy "Nálunk a legolcsóbb!”. Persze jók ezek is, de még tovább lehet ezt gondolni.

Bátorkodom a piac figyelmét felhívni, hogy a retail media, több mint kirakat. Ott a “média" szó, avgyis a média fogalma. ami kinyit(hat)ja a lehetőségeket, ha felismerjük, megfogalmazzuk és fejlesztjük az üzletünket, piacunkat.

Lehet élni a globálisok árnyékában? Hát, ha csak “hirdetési felület"-ként tekintünk a retail médiára, akkor kiviszik a mi és a gazdaságunk pénzét, amely "vagyon" már nem fog visszajönni a hazai versenypiacra.

Mutatóban, a teljesség igénye nélkül, alább pár kérdés, amit megvitatnék a jövő hét csütörtöki klubnapunkon:
- Miként tud hasznára lenni a retail media egy bármely típusú áruháznak, webshopnak és a hagyományos értelemben vett marketing- és médiapiacnak?
- Mi különbözteti meg egymástól a trade marketinget és a retail marketinget?
- Merre tart a kereskedelem itthon és a nagyvilágban?
- Milyen tendenciákat mutatnak a hagyományos média hirdetési felületeinek vásárlásai?
- Mit jelenthet a globálisok ez irányú térnyerése?
- Miért kell nyitni a retail media felé?
- Milyen különleges üzleti lehetőséggel kecsegtet a retail media?
- Mi is ez: egy új reklámfelület, egy új adat forrás, amivel tovább lehet kereskedni?
- Milyen inventoryjai lehetnek? (termékmegjelenítés, offline és online adatok összekapcsolása, online felületeken rangsorolt megjelenések, videóhirdetések)
- Hogyan, és mi mérhető a retail media megoldásokban? Mivel vethetem össze, mely más médiamérési számokkal a mért eredményeket?
- Hogyan lehet retail média kampányt tervezni, értékesíteni, lebonyolítani, önmagában, és/vagy beleépítve más kereskedelmi -, vagy márkakampányokba?
- Nem lehet, hogy a retail media semmi más, mint a régi eszközök újra csomagolása?

Szeretettel várunk mindenkit november 28-án!

A DigitalHungary Klub weblapja ITTpdf. programja itt (2 oldalas) - Regisztráció itt

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Csermely Ákos

Producer, konferenciaszervező, álmodozó.Életpálya évszámokban, utána meg a sztori1981–1996 Magyar Televízió (Külpolitikai Főszerkesztőség, TV2, Kisebbségi és Határontúli Szerkesztőség) 1990–1996 …