Kiderült, kik a 2023-as Deloitte Zöld Béka Díj nyertesei

Kiderült, kik a 2023-as Deloitte Zöld Béka Díj nyertesei
Az idei évben Zöld Béka díjátadón a Lidl Magyarország vehette át a Kiemelkedő Fenntarthatósági Jelentés díjat. A nem pénzügyi jelentések készítése terén kiemelkedő teljesítményt nyújtó vállalatok elismerésére szolgáló kezdeményezést, 23. alkalommal hirdette meg a Deloitte Magyarország. Az idei pályázaton a Graphisoft Park lett a Kiemelkedő Első Fenntarthatósági Jelentés kategória nyertese.

A vállalatok ESG (környezetvédelemi, társadalmi és vállalatirányítási) teljesítményét ma már nem csupán leíró beszámolók alapján értékeljük, hanem egyre érettebb ESG-jelentések alapján. Ezek a jelentések számszerű eredményeket és előre tekintő célokat is tartalmaznak, rávilágítva a vállalat klímakockázatainak hatásaira. A Deloitte Magyarország idén is megrendezte a Zöld Béka Díjat, amely elismeri azokat a vállalatokat, melyek kiemelkedő teljesítményt nyújtanak a nem pénzügyi jelentések terén. Ez a díj kiváló lehetőséget kínál arra is, hogy a hazai szervezetek felmérjék saját ESG teljesítményüket, és értékeljék, mennyire felelnek meg az egyre szigorodó európai és hazai szabályozásoknak.

„A fenntarthatósági jelentések kiemelten fontosak az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaságra való átállásban, hiszen elsődleges feladatuk a stratégiai célkitűzések felé való elmozdulás bemutatása. A kiemelkedő jelentések nemcsak beszámolnak a vállalkozás eredményeiről és aktualitásairól, hanem stratégiai kontextusba helyezik azt. Hiszen ma már nem elegendő egy-egy fenntarthatósági pillanatkép készítése, hosszabb távú elköteleződésre és szélesebb körű kitekintésre van szükség, mind a vállalat értékláncát, mind az átállástervezést tekintve" – emelte ki Szücs Réka a Deloitte Magyarország Fenntarthatósági és klímaváltozási tanácsadásának üzletágvezetője.

Az értékelési rendszerről

A pályázat során a zsűri több szempontot figyelembevéve értékelte a beérkező munkákat. Fontos volt, hogy a fenntarthatóság jelentés világos célokat tűzzön ki a jövőre nézve, dokumentálja folyamatos teljesítményjavulását, és túlmutasson a releváns információk közzétételén, figyelembe véve az ágazat „éghajlati sürgősségének" szintjét. A jelentéstételi folyamat stratégiai értékelése során a hangsúly az ágazatspecifikus mutatókra és a teljesítményközzétételre való összpontosításra esett. Fontos volt továbbá, hogy a jelentés tömören, logikusan és jól érthető módon mutassa be az adatokat, hatékonyan ötvözve a webes technológiákat, applikációkat és animációkat. A jelentéseknek stratégiai és jövőorientált szemléletet kell tükrözniük, összehangolva a pénzügyi és nem pénzügyi adatokat, hogy kiemeljék az értéket befolyásoló tényezőket és részletesen be kell számolnia az éghajlattal kapcsolatos pénzügyi kockázatokról, illetve azok kezelési stratégiáiról, alkalmazva a TCFD (Task Force on Climate-Related Financial Disclosures) ajánlásokat és tudományosan megalapozott célokat. A folytonosság elve alapján évről évre ugyanazokat a fő teljesítménymutatókat kell megosztani a nyilvánossággal a hitelesség és az előrelépés érdekében. Az utóbbi szempontot természetesen csak azoknál a vállalatoknál tudta a zsűri értékelni, akik már készítettek fenntarthatósági jelentést az elmúlt években.

Az idei jelentkezőkről

„Évről évre egyre magasabb színvonalúak a leadott első jelentések, idén pedig egy rendkívül erős élboly alakult ki a pályázatok között. A Lidl Magyarország korábban már a kiemelkedő első jelentés díját is megnyerte és azóta is folyamatosan fejlődnek. A jelentéseik magas színvonalúak mind a szakmai tartalom, mind a laikusok számára való érthetőség szempontjából és következetesen, egy stratégia mentén haladnak. A Graphisoft Park számára a fenntarthatóság az üzleti siker része. Hosszú távú, fenntartható működésük eredményeit egy magas színvonalú jelentés összegzi, melyet stratégiai alapelveik mentén állítottak össze" – fejtette ki Márta Irén, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) ügyvezetője és a Zöld Béka Díj zsűrijének elnöke.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!