Az év elején megtörtént az, melynek a bekövetkezésére hosszú hónapok óta számítani lehetett már: elvesztette piacelsőségét a kínai Huawei Technologies a világ legnagyobb okostelefon-piacán, egyben a cég anyaországában, Kínában - írja a hwsw.hu. A 2019-től fokozatosan bevezetett amerikai szankciók a vállalat fogyasztói üzletágára Kínában késleltetett hatást gyakoroltak, a komponenshiány miatt azonban a koronavírus járvány lecsengése után felélénkülő kereslettel az egykori piacvezető már nem tudott olyan könnyedén megbirkózni.
A CounterPoint Research március elején közzétett kutatása szerint januárban a kínai piacot már az Oppo vezette, mely az összértékesítési volumen 21%-át adta. A második helyen holtversennyel 20-20%-os piaci részaránnyal következett a Vivo és a Huawei, majd 16%-kal a Xiaomi és az Apple. A kutatócég piacelemzése szerint az Oppo eladásai havi szinten 33, éves összehasonlításban pedig 26%-kal nőttek az év első hónapjában.
Az már az egyre intenzívebbé váló amerikai szankciók érkezése során is nyilvánvaló volt, hogy a helyi piacon a kínai szereplők azonnal készek betölteni a Huawei által hagyott űrt, jóllehet eleinte a piacvezető a lokálpatriotizmusból eredő, ideiglenesen felívelő keresletből még profitált is. Később azonban a cég az újabb korlátozások miatt elvesztette beszállítópartnereinek jelentős részét, melyeket a helyi piacról nem, vagy csak részben tudott pótolni. A Huawei piaci részesedését tovább csökkentette, hogy a cég időközben megvált a Honor márkától, melynek eladásait a piacvezető alá auditálták korábban. A teljes cikk itt folytatódik.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!