Jövőre már mesterséges intelligencia fogja intézni ügyeinket a kormányhivatalokban

Jövőre már mesterséges intelligencia fogja intézni ügyeinket a kormányhivatalokban
Európai uniós támogatással valósul meg az érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési pontok létrehozása a kormányhivatalokban. A tervek szerint a mesterséges intelligenciával 12 ügytípust, 24 órában intézhetünk majd az ország több száz helyszínén.

Megvalósítási szakaszba lépett a „Mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pontok (KIOSK) kiterjesztése a kormányhivatalokra, illetve más külső ügyintézési helyszínekre” elnevezésű projekt, melyet az Európai Unió kétmilliárd forinttal támogat – írja a 24.hu az MTI hírei alapján.

A Nemzeti Infokommunikációs Zrt. gyorsabb, automatizált és önkiszolgáló ügyintézést ígér, mindezt 400 kihelyezett érintőképernyős ügyintézési pont létrehozásával tervezi megvalósítani. A KIOSK eszközöket mesterséges intelligenciával fejlesztik tovább, ami Hajzer Károly, a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára szerint első körben 12 féle ügytípust automatizál, melyeket 24 órában, az ország több száz helyszínén intézhetünk majd sorban állás és ügyintézői beavatkozás nélkül.

Uzsák Katalin, a Miniszterelnökség területi közigazgatás működtetéséért felelős helyettes államtitkár hozzátette, terveik szerint 2022 decemberére 301 kormányablakban és 6 okmányirodában válik elérhetővé a KIOSK rendszer.

A NISZ közleménye szerint, a fejlesztéshez szükséges forrásokat az Európai Szociális Alap és Magyarország költségvetése finanszírozza a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program, valamint a Közép-Magyarország Operatív Program keretében.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!