Megvalósítási szakaszba lépett a „Mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pontok (KIOSK) kiterjesztése a kormányhivatalokra, illetve más külső ügyintézési helyszínekre” elnevezésű projekt, melyet az Európai Unió kétmilliárd forinttal támogat – írja a 24.hu az MTI hírei alapján.
A Nemzeti Infokommunikációs Zrt. gyorsabb, automatizált és önkiszolgáló ügyintézést ígér, mindezt 400 kihelyezett érintőképernyős ügyintézési pont létrehozásával tervezi megvalósítani. A KIOSK eszközöket mesterséges intelligenciával fejlesztik tovább, ami Hajzer Károly, a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára szerint első körben 12 féle ügytípust automatizál, melyeket 24 órában, az ország több száz helyszínén intézhetünk majd sorban állás és ügyintézői beavatkozás nélkül.
Uzsák Katalin, a Miniszterelnökség területi közigazgatás működtetéséért felelős helyettes államtitkár hozzátette, terveik szerint 2022 decemberére 301 kormányablakban és 6 okmányirodában válik elérhetővé a KIOSK rendszer.
A NISZ közleménye szerint, a fejlesztéshez szükséges forrásokat az Európai Szociális Alap és Magyarország költségvetése finanszírozza a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program, valamint a Közép-Magyarország Operatív Program keretében.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!