
A metaverzum - ahol több technológiai multi szerint a jövőben élünk majd - jelentős grafikus tuningot kaphat, annak érdekében, hogy kissé életszerűbbnek érezzék a felhasználók a benne töltött perceket. A grafika felturbózásának szükségszerűségét jól szemlélteti, hogy a platform virtuális lakóinak, vagyis a többnyire a hús-vér felhasználóról mintázott 3D-s avataroknak mindmáig komoly hiányosságuk, hogy nincs lábuk - írja a hwsw.hu.
A kezdetleges - és meglehetősen hiányos - ábrázolási formák miatt sokat kritizált metaverzum-grafika tuningját régóta beígérte Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója, aki a tegnapi, fejlesztőknek tartott Connect konferencián bejelentette, hogy jönnek a lábak.
A tegnapi demón Zuckerberg 3D-s avatarja ennek megfelelően már lábakon állva fejtette ki, hogy lábakat kreálni a virtuális valóságban nem triviális feladat, nem véletlen, hogy egyetlen olyan megoldás sincs még a csőben, mely ezt a lécet megugraná.
A lábak hiányának egyébként rendkívül prózai technológiai okai voltak eddig, illetve vannak jelenleg is: a kurrens headsetek és virtualizációs megoldások (beleértve a Connecten most bejelentett méregdrága Quest Pro-t) ugyanis csak a felsőtest - a kezekkel együtt - és az arc letapogatására, lemodellezésére alkalmasak, egyszerűen nincs olyan hardvereszköz, melyekkel a lábak mozgása leképezhető.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!