Az elektromos meghajtás drámai tempót diktálva tör előre a járművilágban. A villanyautók megjelenése és terjedése megállíthatatlan, de az elektromos hajtáslánc teret hódít a kisteherautók világában, a nagy, vontató járművek között, és nem mentesül e ’nyomás’ alól a kétkerekűek szegmense sem. Az előfutárok már idehaza is ismertek: tavasszal egy tanulságos riportból az derült ki, hogy a villanyrobogó hosszú távon is kiváló munkaeszköz lehet az ételfutárnak.
Ennél egy lépéssel tovább jutott az indiai One Electric motorkerékpár-gyártó cég, mely a piacra dobott két új elektromos motorkerékpárját és egy robogóját kifejezetten szolgáltatásokhoz, nem pedig magánhasználatra szánja – írta a CleanTechnica hírportál. A járműveket teljes egészében Indiában tervezték, fejlesztették – és ott is gyártják. A One Electric azt állítja, hogy elsőként áll elő olyan elektromos kétkerekűekkel, amelyek teljesen ’bennszülöttek’. A járműveket pedig elsősorban a motorbiciklis taxisoknak, illetve a csomagok házhoz szállításának utolsó kilométerén közlekedő kiszállítóknak.
A vállalat elsősorban az indiai és az afrikai piacot célozta meg a kétkerekűekkel, ám piackutatásokat végeztek már a délkelet-ázsiai, a latin-amerikai és az európai igényeknek megfelelő változatok kifejlesztésére is.
Direkt lassú modell
A három normál modell mellett a cég piacra dob egy direkt lassú robogót is, amelyet kifejezetten a rövid utak megtételére szánnak. E KBike névre keresztelt, leginkább egy átépített triál biciklihez hasonlítató járműnek a hatótávja csupán 80 kilométer lesz, végsebessége pedig 25 kilométer óránként. Vagyis: nagyjából ez egy hagyományos, ember hajtotta kerékpár sebességének felel meg. Az egyelőre csak modell, illetve demóképen bemutatott KBike ára arányban áll a szerény tudásával: forintra átszámoltan kevesebb, mint 160 ezer forintot kell majd fizetni érte.
Olvasd el a teljes cikket a Kosárérték E-kereskedelmi magazin oldalán!
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!