Ilyen vagyok… fogadj el vagy változz, hogy jobb legyen?

Ilyen vagyok… fogadj el vagy változz, hogy jobb legyen?
Ez egy fontos kérdés.

Na, most melyik?

Én változzak? Nem, inkább Te! És így tovább végeláthatatlan sorokban

A változást – ahogy minden szakirodalmi guru írja/sic/, magunkban kezdjük.

A másiktól elvárt/kikövetelt változtatás, ha nem Belsőből vezérelt: hasztalan, jogtalan, idő és életerő pazarló, lerágja rólunk a húst, tönkreteszi a kapcsolatot. Bármilyet: magánt és munkabelit egyaránt.

Az „Elv”: változást csak belülről tudunk indítani és csak magunkban, magunknak! – mindenre vonatkozik: a „hova teszed a csészét”-től a lelki attitűd változtatásáig, mindenre. Akkor mit tudunk tenni?

Partnerünk szól, hogy ezt meg ezt nem bírja elviselni, zavarja, etc. Rendben: magamba nézek, elszöszölök, hogy amit Ő szeretne, az nekem mekkora „falat”: mindennapos nehéz odafigyelés, amit megteszek, mert fontos számomra Ő? Vagy csak egy kis ujjgyakorlat, egy kis figyelemigazítás a rendszerben? Tudom csinálni sokáig? Addig, míg már nem is kell odafigyelnem? Vagy olyan, ami saját önvalómat kétségbe vonja?

Zárójelben: Ezekért cserébe „kérni”: „hogy jó, de akkor Te is”: aranyos, mint gyerekkorunkban: egy vödörért cserébe, két lapát jár Ha tesszük, tegyük szívből. Akkor hát változzak?

Minden kapcsolatrendszer saját magunkat tükrözi vissza.

Amíg messze vagyok önmagamtól, olyan kapcsolódik hozzám, aki messze van a lelkemtől.

Ahogy közeledem magamhoz, úgy változik minden. Ezek létrafokok, amin én, ő és mindenki lépdel. És ahogy én változom, ahogy egyre inkább önmagamra találok, ahogy egyre biztosabb leszek, hogy milyen vagyok, úgy eljön az a perc, amikor nem kell változnunk, mert a másik is ebben a pillanatban él.

És az út, mely ehhez vezet, - a jelen, - és akik kísértek, köszönet Nekik. Miattuk vagyunk azok, akik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Reichardt Éva

Szakképzettség: Egy főiskola, egy egyetem,pr tanfolyam, coach képzés, asszertív és önismereti képzés - 20 év ügyfelekkel történő kapcsolatteremtésben és gondozásban - call centerek felépítése …