Hozd a haverod hozzánk dolgozni és fizetünk neked sok pénzt

Hozd a haverod hozzánk dolgozni és fizetünk neked sok pénzt
A munkaadók is egyre szívesebben jutalmazzák azokat az alkalmazottakat, akik új embert hoznak a céghez ő pedig be is válik mint jó munkatárs.

Mint tudjuk, a személyes ajánlás a legjobb reklám. Mivel a magas foglalkoztatottság miatt ma már szinte minden iparágban egyre nehezebb megfelelő munkaerőt találni, a munkaadók a munkaerő-közvetítő cégek mellett szívesen használják az alkalmazottaik kapcsolati hálóját is - hívja fel figyelmet a Karriersziget blog. Hiszen sokszor a legjobb ember egy ismerős ismerősének ismerősén keresztül érkezhet a céghez, egy olyan személy, aki nem keres aktívan állást, de az ajánlásnak köszönhetően eljut hozzá egy jobb és újabb lehetőség híre. Amennyiben a beajánlott ember a próbaidő letelte után is marad, akkor sok esetben a cég örömmel kifizeti az ajánlatot tevő alkalmazottnak az ún. toborzási bónuszt. Ez a korábban ritkán használt juttatási forma nem véletlenül egyre népszerűbb a régiónkban, hiszen a fent leírtak mellett építi az employer brandet és nem utolsó sorban pozitív hatással van kollegális viszonyokra is.

Éppen ezért egy nemzetközi bérösszehasonlító portál megnézte, hogy hogyan alakultak a toborzási bónuszok a közép-kelet-európai régióban. Egy kötetlen és nyitott beszélgetés során az ember sokkal több és hitelesebb információt tud meg egy cég működéséről, a munkakörülményekről, a csapatról vagy egy adott munkakörről, mint az állásinterjún. Éppen ezért az egyik legmegbízhatóbb ajánlás az, ami egy megbízható forrástól, a barátainktól, rokonainktól, ismerőseinktől érkezik. Nem véletlen hát, ha a munkaadók is egyre szívesebben jutalmazzák azokat az alkalmazottakat, akik új embert hoznak a céghez. Persze ennek az egyik legfontosabb feltétele az, hogy az új ember – legtöbb esetben – legalább egy évig a cégnél maradjon. A teljes poszt itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: HR, munkavállaló