Hogyan lehet újra aktivizálni egy kiégett ügyfélszolgálati csapatot?

Hogyan lehet újra aktivizálni egy kiégett ügyfélszolgálati csapatot?
A mai magyar munkaerőpiaci helyzet a legtöbb ügyfélszolgálatnak sajnos nem kedvez. Ügyfélszolgálatosnak lenni nagy felelősség, magas stressztűrő képességet igényel, és nem tartozik a legjobban megfizetett szakmák közé. Habár a legtöbb cég már felismerte az ügyfélélmény fontosságát ügyfeleinek elkötelezése és márkája megkülönböztetésének eszközeként, az ügyfélszolgálat minőségét illetően a legtöbben még kihívásokkal küzdenek.

Az alábbi cikk valós esettanulmányok alapján íródik annak érdekében, hogy megosszuk azt a tudást, hogy lehet egy kiégett, szétesett ügyfélszolgálati csapatot megújítani, újra teremteni a csapat szokásainak áthangolásával - írja a kosarertek.hu. Ugyanis John Dyren híres mondása, miszerint:

“Először mi alakítjuk ki szokásainkat, majd szokásaink alakítják ki személyiségünket.” – nem csak egyénekre, de csoportokra is ugyanúgy igaz.

Egyéni szokásaink
Agyunk alapvetően annak érdekében alakít ki szokásokat, hogy energiát spóroljon. Egy átlagos napunknak akár 40%-át is kitehetik azok a rutinok, melyeket a gyakori ismétlésnek köszönhetően már gondolkodás nélkül, ún. robotpilóta módban végzünk. Ezek a rutinok akár már 3-4 ismétlést követően rögzülhetnek, és sajnos a “rossz” szokásokra fogékonyabbak vagyunk mint a “jókra”, hiszen általában ezek könnyű megoldást jelentenek valamilyen problémára (pl. rágyújtani egy cigire stresszhelyzetben). Még egy rossz hír a szokásokkal kapcsolatban, hogy szinte lehetetlen kitörölni őket, még súlyos agykárosodást szenvedett emberek is képesek a korábban berögzült szokásaikat ismételni. Ezért, ha javítani szeretnénk szokásainkon, nagyobb eséllyel indulunk, ha a meglévő szokásaink átalakításán, mintsem kitörlésén kezdünk el dolgozni. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!