Három linképítési módszer, amiről senki nem beszél

Három linképítési módszer, amiről senki nem beszél
Egyre több iparágban foglalkoznak aktívan keresőoptimalizálással. Ha a forgalmazott termékhez vagy szolgáltatáshoz kapcsolódó kulcsszóra sokan keresnek, esetleg még vásárlási szándékot is feltételez a kulcsszó, akkor biztosak lehetünk benne, hogy az első oldalon rangsoroló versenytársak impresszív linkprofillal és az említett módszerekkel nehezen behozható témaköri hitelességgel rendelkeznek.

A linképítés a keresőoptimalizálás azon területe, ahol a legnagyobb szakadék tátong a Google irányelvei és a valóság között. A magyarul online olvasható tippek többsége pedig vagy időigényes (vendégblogolás), vagy alacsony hatékonysággal működik (linképítés törött linkekkel), esetleg nagy brandekre és több éves reputációval rendelkező szakértőkre korlátozódik (említések linkké alakítása).

A vendégblogolás, a törött linkekkel történő linképítés és az említések figyelése működő linképítési technikák, azonban nehezen skálázhatóak.

Egyre több iparágban foglalkoznak aktívan keresőoptimalizálással. Ha a forgalmazott termékhez vagy szolgáltatáshoz kapcsolódó kulcsszóra sokan keresnek, esetleg még vásárlási szándékot is feltételez a kulcsszó, akkor biztosak lehetünk benne, hogy az első oldalon rangsoroló versenytársak impresszív linkprofillal és az említett módszerekkel nehezen behozható témaköri hitelességgel rendelkeznek.

A cikkben három olyan linképítési módszert szeretnék bemutatni, amelyeket vagy sokan alkalmaznak, de nem beszélnek róla, vagy kevésbé elterjedt magyar weboldalaknál.

1. Linképítés adatalapú történetekkel

Ha beülsz egy nemzetközi SEO konferencia linképítés paneljére, vagy belehallgatsz egy SEO podcastba, akkor nem az “így szereztünk 66 linket, 66 vendégcikkel” kaliberű történeteket fogod hallani. Hasonló eredményre bárki képes, csupán idő és / vagy költségvetés kérdése.

A skálázható linképítésre látványos példa a különböző adatforrásokat közérthetően és érdekesen prezentáló cikkek, amiket te is linkelnél, ha újságíró lennél.

A Moz 2019-ben kérdőíves felmérést végzett, amiben a helyi SEO-ban érintett marketingeseket kérdezték többek között a Google frissítésekről és linképítési stratégiákról. A kérdőív eredményei alapján készített riportot minden résztvevő megkapta. Az érintett marketingesek és több iparági portál is hivatkozott a cikkre valamilyen formában.

Az eredmény?

Több, mint 200 backlink.

Nem kell azonban feltétlenül kérdőívekhez folyamodnod, ha adatokkal alátámasztott cikket szeretnél írni. Trendek elemzéséhez használhatod a Google Trends adatait, építhetsz a Világbank, a WHO, vagy a KSH nyilvánosan elérhető adatforrásaira, esetleg kereshetsz adatokat a Google Public Data Explorer segítségével.

Az adatforrások kiválasztása és az adatok elemzése azonban csak egy része az adatalapú történetekkel épített linkeknek.

Nulladik lépésként érdemes néhány alapvető kérdés megválaszolni:

● Milyen történetet szeretnél elmesélni adatok segítségével?

● Érdekes a cikk mondanivalója?

● Releváns a célközönségnek?

● Hogyan és milyen médiumhoz juttatod el a cikket?

Az említett Moz cikket több ezer kitöltő (és fogadni mernék, hogy releváns weboldalak egy hosszú listája is) megkapta e-mailben. Ha nem szeretnéd, hogy a kemény munkával elkészített cikked link nélkül maradjon, akkor neked sem szabad megállnod a publikálás gomb megnyomása után. A tartalom releváns médiumokhoz való eljuttatása és megfelelő prezentálása épp annyira fontos.


2. Linkbeillesztés

Linkbeillesztés során általában költségtérítés ellenében a médium korábban publikált cikkében helyezik el a weboldaladra mutató linket. Nem ritkán a linkelt horgonyszöveget is kiválaszthatod, így SEO-optimalizált horgonyszöveggel szerezhetsz linket weboldaladra.

A módszer nem hangzik olyan értékteremtő win-win szituációnak, mint a vendégblogolás, azonban a Google szemében aligha van különbség a két linképítési módszer között. Mielőtt black-hat (tiltott) és white-hat (megengedett módszer) dobozokba kezdenénk el besorolni a két linkszerző módszert, érdemes elolvasni a Google Minőségi Irányelveinek linkekre vonatkozó részét:

“Az alábbiakban linkekkel elkövetett csalásokra láthatók példák, amelyek negatívan érintik a webhelyek keresési eredmények közötti rangsorolását:

● PageRank-terjesztő linkek vásárlása és eladása. Ide tartozik pénz fizetése linkekért vagy linkeket tartalmazó bejegyzésekért cserébe, javak vagy szolgáltatások biztosítása linkekért cserébe és „ingyenes” termék küldése valaki számára azért cserébe, hogy írjon róla, és linket mellékeljen;”

“Íme néhány általános példa természetellenes linkekre, amelyek sérthetik irányelveinket:

● …

● Optimalizált szövegű linkek cikkekben vagy sajtóanyagokban, melyeket más webhelyeken terjesztenek. Például: Számos jegygyűrű kapható a piacon. Ha esküvő is lesz, elengedhetetlen a legjobb gyűrű megtalálása. Fontos feladat a virágvásárlás és az esküvői ruha kiválasztása is.”

Tehát a Google szűrőjén sem a vendégblogolás, sem a linkbeillesztés nem megy át. A keresőóriás iránymutatása szerint egy ideális világban a weblaptulajdonosok természetes módon linkelnek egymásra, motivációjuk a releváns tartalomra való linkelésre korlátozódik. Linkszerzésről, nem pedig linképítősről beszélünk.

A linkek azonban továbbra is az egyik legjelentősebb rangsorolási faktor, az iránymutatással ellentétben pedig jelentős hatással vannak a helyezésekre mind a vendégcikkekben elhelyezett cikkek, mind a horgonyszöveg-optimalizált linkbeillesztéssel szerzett megjelenések.

3. Lejárt domainek vásárlása

Marine Le Pen 2017-es elnökválasztási kampányának weboldalával (marine2017.fr) különös dolog történt. A domain lejárta után megvásárolta azt egy szemfüles affiliate marketinges és átirányította az aloldalakat elektronikai cikkeket bemutató weboldalára.

A 2017-es francia elnökválasztási kampány során az egyik legnépszerűbb jelölttől várható módon a francia és a nemzetközi sajtó is gyakran hivatkozott a weboldalra. Linkkel hivatkozik a honlapra a TheGuardian, a BBC, a Washington Post és több mint 2000 másik weboldal is.

Marine2017.fr hivatkozó domaineinek alakulása

A sikertelen elnökválasztási kampány után azonban nem volt szüksége Marine Le Pen stábjának a szóban forgó domainre, így a lejáró domaint 2018-ban egy szemfüles marketinges újra regisztrálta. A 2019-ben is jelentős hitelességgel bíró weboldalt pedig átirányította affiliate weboldalára.

Az eredmény több, mint 1000 azonnali hivatkozó domain és egy 70+ Domain Ratinggel (az Ahrefs SEO szoftver domain hitelességet mérő mutatója) rendelkező weboldal.

Az affiliate weboldal (consolab.fr) hivatkozó domaineinek alakulása.

Azt gondolhatnánk, hogy a témában nem releváns linkek aligha voltak hatással a weboldal organikus forgalmára, azonban az eredmény azonnal látható volt. A átirányítások finomhangolása után pedig az Ahrefs becslése szerint havi 75.000 organikus forrásból érkező látogató kattint az affiliate weboldalra, amelynek korábban egyetlen backlinkje sem volt.

Az affiliate weboldal (consolab.fr) organikus forgalmának alakulása.

A lejárt domainek használata azonban körültekintést igényel. Több olyan példát is találhatunk nemzetközi szinten, ahol egy hasonló akció után az átirányítások képesek voltak lenullázni egy weboldal forgalmát. Ugyanakkor hatalmas lehetőségek is vannak a használaton kívüli, hiteles domainek vásárlásában, ha megfelelően tudjuk azt kivitelezni.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Híres Norbert

Híres Norbert vagyok, online marketing és SEO szakértő. Önfejlesztésről, hatékonyságról, olvasásra érdemes könyvekről írok. A blogot, amit épp olvasol egy marketinges hobbiprojektként kezdtem. …