Tizenhat előadó és több mint 100 vállalati delegált részvételével rendezték meg Budapesten a munkavállalók jólétét és jóllétét középpontba helyező fórumot. A well-being már nem újdonság Magyarországon sem, de Európához, az Egyesült Államokhoz és Ázsia fejlett országaihoz képest még gyerekcipőben jár. Az konferencián többször is elhangzott, hogy egyre több munkáltató van meggyőződve arról, hogy a munkaerő egészségébe, jóllétébe való befektetés emeli a hatékonyságot.
Az amerikai Willis Towers Watson friss felméréséből kiderül, hogy globálisan a munkáltatók 98 százaléka elkötelezett a well-being stratégia bevezetése mellett, de a kutatás arra is rávilágít, hogy az elkötelezettség nem feltétlenül jár együtt megvalósítással. A megkérdezett vállalatok 56 százaléka nem rendelkezik semmiféle tudatos stratégiával ez ügyben. Dobrosi Eszter, az All You Can Move (AYCM), a munkavállalók sportolását elősegítő program key account managere elmondta, hogy közel 1000 piacvezető cég 30 ezer dolgozója él a sportolási lehetőséggel, amit munkáltatójuk biztosít nekik az AYCM-en keresztül. „Örömünkre egyre többször dolgozói nyomás hatására keresnek meg minket a cégek, de persze rengeteg helyen a menedzsment is felismeri, hogy az AYCM kártya hatékony eszköz a munkavállalói teljesítmény növelésére, a betegségben töltött órák számának csökkentésére, a tehetségek megtartására, a dolgozói elégedettség növelésére és a munkáltatói „brand” építésére is.”
A magyar munkavállalók jóllétével kapcsolatosan a Humánpolitka.com is rendszeresen készít felméréseket, ahol a sport egészségre és teljesítményre gyakorolt hatását, valamint a munkáltatók well-beingre való nyitottságát is mérik. A legutóbbi kutatásból kiderült, hogy Magyarországon a gazdasági mutatókat és a külföldi trendeket figyelembe véve egyre több vállalat hajlandó áldozni a munkavállalók sportolásának elősegítésére.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!