A jelenleg elérhető számla aggregációs és személyes pénzügyi megoldások többsége folyószámla információkat és múltbeli kiadásokat dolgoz fel - írja a fintechzone.hu. Ezek alapján mutatják meg az elemző algoritmusok az aktuális pénzügyi helyzetünket. Ez azonban még nem ösztönzi a felhasználókat arra, hogy tudatosabbak legyenek és változtassanak a magatartásukon. Hogyan döntsön, mit lépjen a felhasználó? Ebben segít a Bud.
A kétéves brit fintech startup két ambíciózus fiatalember víziójából született 2015 végén. A vízió egyszerű és vegytiszta: egyetlen felületről minden szükséges pénzügyi szolgáltatást elérhetővé tenni a felhasználók számára.
A fintech startupra már a szabályozó (FCA) sandboxában felfigyeltek a bankok. A Bud saját fejlesztésű adatelemző technológiája, API-jai és üzleti modellje valós és gyors segítséget ad a szabályozás súlya alatt nehezen, lassan innováló bankoknak. A fintech startup értékajánlata a bankok számára, hogy az ügyfeleik jövőbeli pénzügyi helyzetéről – a múltbeli tranzakciós és egyéb más forrásból származó adatokból – összetett pénzügyi előrejelzéseket készítenek, aminek a segítségével a bankok a digitális térben eredményesebben értékesíthetnek pénzügyi termékeket, szolgáltatásokat.
Az FCA sandboxban nevelkedett fintech startup speciális szabályozói engedéllyel rendelkezik. Megközelítőleg az Egyesült Királyság folyószámláinak 80%-át aggregálja, így hatalmas méretű adatbázishoz fér hozzá.
A Bud piacterén a bankok mellett kicsi és nagy, új és már érett korban lévő fintech cégeket is találunk, amelyek a Bud saját fejlesztésű API-jain keresztül csatlakoznak fel. A piacteret úgy alakították ki, hogy alkalmas legyen prototípusok tesztelésére, éles felhasználói pilotok indítására (pl. jövő januárban a HSBC-vel közösen indítanak egy 10.000 fős pilotot). A teljes cikk itt olvasható!
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!