
De ez a várakozás sokáig nem jött be, viszont történt valami a háttérben: annak ellenére, hogy az iPhone-t nem sikerült legyőzni, az iOS fokozatosan alulmaradt.
A sok gyártó, sok készüléke átvette a hatalmat, majd előbb utóbb megérkezett az a készülék a Samsungtól, ami tényleg iPhone gyilkos lett.
Valami hasonlónak lehetünk szemtanúi a közösségi média fronton is.
A Facebook és a Google ádáz harcot folytat az internetezőkért.
A cél egyrészt az online felületeken eltöltött idő uralása, másrészt pedig a felhasználói adatok minél pontosabb birtoklása.
A Facebook, a zárt rendszerének köszönhetően uralkodik, hiszen naponta órákat töltenek el az emberek Zuckerberg közösségi hálózatában, és közben olyan mennyiségű adatot adnak meg magukról, hogy azért bármelyik NSA kém megnyalná mind a tíz ujját.
A Google persze nem szeretné ki engedni a kezéből az online reklámok terén megszerzett pozíciót, ezért szépen fokozatosan minden szolgáltatásának felhasználóit beterelte egy rendszerbe.
A tudatos, és a néha kissé erőszakosnak tűnő felhasználó halászatnak, no meg a folyamatosan fejlődő minőségi funkcióknak köszönhetően a Google+ kihalt városa elkezdett megtelni élettel.
Már nem csak mennyiség alapján, hanem az aktív felhasználók száma szerint is a második legnagyobb közöségi hálózat, bár az oldalon eltöltött idő és az aktivitás, még töredéke a Facebook hasonló adatainak.
De a Google+ jelentősége egyre nő. Egyre több szundikáló felhasználó van házon belül, és egyre több olyan funkció jelenik meg, ami bármikor szikrát jelenthet, és felébreszti az alvó óriást.
Le fogja söpörni a Facebookot a színről a Google+?
Ez nem valószínű, hiszen a Zuckerberg birodalom is terjeszkedik.
Mindenesetre a közeljövő izgalmas eseményeket tartogat a sokszor állóvíznek tűnő közösségi média fronton.
A szerző Lévai Richárd az Evolution konferencián a témában add elő.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!