
Itt ülök a januári uborkaszezon kellős közepén, s úgy látszik az év eleje a közösségi finanszírozásról szól.
"DIY cipő, zombis képregény, mágneses játék, hűtőtáska, távkapcsoló, krumplisaláta… Kitaláljátok mi bennük a közös?" - kezdődik az Innovatív Generáció blogjában Bori bejegyzése. Bori és Luca azt szerette volna bebizonyítani, hogy a közösségi finanszírozásban a barátaink a legaktívabbak. Ennek a koncepciónak az eredménye egy Indiegogo kampány lett. A kampány két nap múlva sikerrel lezárul. Jelenleg 544 dollárnál tartanak.
A kisérlet sikerét nem vonom kétségbe csupán azt, hogy ez momentán azt bizonyítaná, hogy a közösségi finanszírozásban valóban a barátaink játszanák a legnagyobb szerepet.
1. Egy magyarul megszövegezett kampány elég nagy kihívás elé állítja azokat a támogatókat, akik nem értik ezt a gyönyörű nyelvet.
2. Egy magyar nyelvű közösségi finanszírozásról szóló könyv nemzetközi sikerét szintén hasonló okok befolyásolják.
3. Alacsony célösszeg. Ez valóban az a kategória, amit a berátaink összedobnak.
4. Ekkora összegnél és ilyen célnál nem jelenik meg az igen fontos hálózati hatást okozó média. Tehát a kísérlet ténylegesen elszigetelt marad és csak arra számíthatunk, hogy a haverjaink jófejségből összedobják.
4. Ez a kísérlet nem magyarázat arra, hogy miként támogatnak egy projektet 60-70 ezren... és miként lesz 13 millió dollárja egy hűtőláda feltalálónak.
Kedves kísérlet volt az első magyar barátfinanszírozási kézikönyv elkészítése, de praktikusan érdemes lenne azt valahogy megtanulnunk a már sikeres kampányokat összehozó hazai csapatoktól, hogy miként lehet elérni a tömegeket egy kampányban, miként lesz meg az első magyar 1 milliós projekt a Kickstarteren.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!