A franciaországi villamosenergia-hálózat fő üzemeltetőjeként az ENEDIS az ország 95%-ában felelős a villamos energia elosztásáért. Ez azt jelenti, hogy több mint 30 millió vállalkozás és háztartás számára biztosítja az áramellátás megbízhatóságát, minőségét és mérését. Műszaki szakértelme és kiterjedt hálózata révén az ENEDIS hozzájárul az üzleti fogyasztók versenyképességéhez is.
Mindazonáltal a mérőóra állások rögzítésekor becsúszhatnak hibák, akár a manuális rögzítés, akár a képbeolvasás, akár a hangfelismeréses bediktálás módszerénél, de még az online követett fogyasztás adatbázisba rendezésénél is. Ha a felhasználónak kell ezt észrevennie, és a kárára téved a számlázás, az reputációs probléma. Ha neki kedvez, az a vállalatnak rossz. A hiba ugyanakkor sokszor felismerhető, ha kiugróan eltér a korábbi fogyasztási szokásoktól, vagy más módon bizonyul inkonzekvensnek. Számos jel mutathatja a hiba előfordulását, a mintázat felismerése pedig digitálisan támogatható.
Az ENEDIS az SAP-val és integrációs partnerével, az Iliade-dal együttműködve fejlesztette az üzleti ügyfeleit szolgáló kritikus informatikai rendszerét. Az ellentmondásos mérőóra adatok jobb kezelésének érdekében az ENEDIS az SAP Signavio folyamatbányászati képességeit választotta a fontos elemzési kritériumok azonosítására, és az SAP iparági szoftverében működő mesterséges intelligencia motorjának rendelkezésére bocsátotta saját adatait.
Az új rendszer bevezetésével már napi több mint 3 000 anomália automatikus feldolgozása vált lehetővé, ami 90%-os termelékenységnövekedést eredményezett az ENEDIS számára.
„A folyamatbányászat és a mesterséges intelligencia megfelelő paraméterezése mellett tízszeres termelékenységnövekedést érhetünk el. Elemzéseink azt mutatják, hogy a hibás mérési adatok kezelésében a tömegesen automatizált felismerés kulcsfontosságú, ebben pedig a mesterséges intelligencia jelentős szerepet játszhat – mondta el az eredmények kapcsán Charlotte Rapinier, az ENEDIS IT-vezetője.
„Napjainkban már csak az adatbányászattal és a mesterséges intelligenciával felvértezett ügyfélszolgálatok lesznek képesek kezelni a megnövekedett adattömeggel járó feladatokat. Ez nem csak az energetikában, hanem bármilyen iparágban bevethető. Magyarországon jelenleg is több fejlesztési projekt fut az elosztásban és a rendszerirányításban, az SAP adatbányászati, folyamat-robotizációval kapcsolatos és mesterséges intelligenciára épülő megoldásait hazai ügyfelek is már számos üzleti folyamatban megismerték és használják, de ezek egyre szélesebb körű használatára számítunk az elkövetkező időszakban” – emelte ki a francia eredmények kapcsán Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!