Miután a Dell egy hónapja meglépte, többek között a Nike, a Patagonia, a Ford, és az Amazon tulajdonában lévő Twitch is véget vetett a Facebook-fiókkal való bejelentkezés lehetőségének írja a CNN nyomán a 24.hu.
Ugyan a vállalatok nem kommentálták a gombeltávolítás okát, Jen Felch, a Dell digitális és információs igazgatója elmondta, a netezők számára már nem olyan vonzó a közösségimédia-fiókkal való bejelentkezés, mint korábban. Hogy miért van ez, arra sokféle választ lehet adni.
Egyrészt, bizonyára nem tettek jót a vállalat reputációjának az elmúlt évek adatvédelmi botrányai. Sokan ennek hatására izolálni akarják egymástól profiljaikat, és nagy valószínűséggel a profiljukat lekövető alkalmazásoknak sem örülnek sokan. A Facebook tehát egy évtized után elvesztette lendületét: a platform bevétele és az anyavállalat profitja is csökkent az elmúlt negyedévben, az iOS egyik frissítése visszavágta a reklámbevételeiket, és a TikTok megjelenésével a fiatalok száma is megcsappant a platformon.
Rakesh Soni, a LoginRadius digitális identitáskezelő cég vezérigazgatója szerint a közösségi oldalon keresztül történő bejelentkezésekre sok cég korábban úgy tekintett, mint egyszerű mód arra, hogy a felhasználók plusz adatok begépelése nélkül jusson el a kívánt célhoz. Ebből pedig mindenki profitált: a Facebook és a Google sok adatot kapott arról, hogy az internetezők mivel töltik az idejüket, mit vásárolnak, a hirdetők pedig hatékonyabban célozhatták rájuk a reklámokat. A kapcsolat azonban meggyengült, teszi hozzá a hwsw.
Stephanie Liu, a Forrester marketingelemzője szerint a Facebokkal szemben a Google bejelentkezési eszköze szilárdan kitart, a keresőcéggel ugyanis nehezebben szakítanak a felhasználók. A LoginRadius 2022-es jelentése is azt mutatja, hogy a Google volt a leginkább preferált közösségi bejelentkezési opció az észak-amerikai fogyasztók körében.
(24.hu)
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!