Felhőpiac: közel négyszeres növekedés a Baltikumban és Kelet-Európában az évtized végére

Felhőpiac: közel négyszeres növekedés a Baltikumban és Kelet-Európában az évtized végére
A gyártás és kereskedelem területén alkalmazott felhőtechnológia piacának árbevétele a Baltikumban és Kelet-Európában évente átlagosan 16,7 százalékkal fog nőni 2022 és 2029 között – állítja a Fortune Business Insights piackutató. Tanulmányukban, amelyet a Microsoft számára készítettek, úgy vélik, hogy elsősorban az Ipar 4.0-ás technológiák elterjedése (mint például a 3D nyomtatás), az ugyancsak erőteljesen terjedő e-mail marketing, az online bevásárlás és az e-kereskedelem, a kiterjesztett és virtuális valóságot alkalmazó technológiák fogják ösztönözni a felhőpiac további bővülését a következő években.

Magyarországon a régió átlagánál is nagyobb lehet majd a szektor növekedése, a B2C e-kereskedelem bővülése pedig már 2020-ban a legkiemelkedőbb volt a régióban. A hazai piac további sajátossága a KKV-k hangsúlyos szerepe a felhőpiac növekedésében.

A Baltikumban és Kelet-Európában a gyártó és kereskedelmi szektorban a felhőtechnológiák értékesítéséből származó árbevétel évente átlagosan 16,7 százalékkal fog növekedni 2022 és 2029 között – prognosztizálja a Fortune Business Insights közelmúltban megjelent elemzésében, amelyet a Microsoft megbízásából készített el. A felfutás Kelet-Európában erősebb lehet, elérheti az évi 17,8 százalékos ütemet, míg a Baltikumban valamivel lassabb, 13,6 százalékos bővülés várható az elkövetkező években. A régiós piac teljes árbevétele a 2021-ben regisztrált 9,2 milliárd dollárról mintegy 31,5 milliárd dollárra nő 2029-re, vagyis közel megnégyszereződik.

A számos nyilvánosan elérhető adatforrásra építő tanulmány szerint egyfelől az országok egyre jobb digitális felkészültsége és a nagy felhőszolgáltatók több országra kiterjedő európai együttműködése, másfelől a felhőtechnológiai megoldások iránti fokozódó kereslet, a SaaS (Software as a Service) szolgáltatási modell növekvő népszerűsége, az ügyfélkapcsolat-menedzsment megoldások terjedése is mind-mind a piac bővülésének irányába mutatnak.

Az e-mail marketing, az egyre népszerűbb online bevásárlás, az e-kereskedelem fejlődése, az olyan fejlett technológiák növekvő alkalmazása, mint az AR/VR (virtuális valóság), az Ipar 4.0 megerősödése – például a 3D nyomtatás meghonosodása a gyártásban –, a feldolgozóipar fejlődése és a PaaS (Platform as a service) szolgáltatási modell elterjedése adhat további lökést közép- és hosszútávon a felhőtechnológia elterjedésének a Baltikumban és Kelet-Európában. A B2C e-kereskedelem bővülése Magyarországon volt a legdinamikusabb 2020-ban a régióban: 35%-kal nőtt ez a szegmens, az utánunk következő Horvátországban 32%, Szlovéniában pedig 21% volt a növekedés.

További információ elérhető a Microsoft magyar nyelvű News Center oldalán.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!