Ezt az 4 ingyenes SEO eszközt ismerned kell

Ezt az 4 ingyenes SEO eszközt ismerned kell
A Google több olyan megoldást is kínál, amelyek segíthetnek abban, hogy milyen kulcsszavakra optimalizálj vagy indíts kampányt a termékeidhez kapcsolódóan.

Egy ütős, mindenre alkalmas SEO eszközt keresel, ami egy csapásra felrepít az áhított első 3 SERP találat közé, ráadásul még ingyenes is? Rossz hírünk van: az ígéretek ellenére biztosan nincs ilyen, még pénzért sem - írja a Kosárérték. Viszont a Google-nek vannak nagyon hasznos ingyenes eszközei, amiket jól alkalmazva hathatós segítséget kaphatsz organikus fronton. Ebben a cikkben 4 ilyen eszközt mutatunk be az etalonnak számító moz.com írása, és saját tapasztalataink alapján.

1. Google Trends

Ez egy szuper segítség ahhoz, hogy megtudd, mik az aktuálisan felkapott keresőszavak a legkülönbözőbb témákban, vagy akár lekövesd egy adott termék szezonális hullámzását az egész évet tekintve. A Google Trendsnek és a Keyword Plannernek korábban egy egész cikket szenteltünk, de most emeljünk ki néhányat a leghasznosabb funkciókból.

Új kulcsszavakat találhatsz a segítségével

A legfontosabb funkció a keresőmező, ahova beírhatod a kérdéses témát vagy magát a kulcsszót, amire kíváncsi vagy. A találati oldalon az “Érdeklődés idő szerint” diagramon látható a szó szezonális népszerűsége, majd az “Érdeklődés alrégiók szerint” szekcióban megyékre lebontva is láthatod, hogy hol mennyire népszerű a keresőszó. Ez szintén hasznos ahhoz, hogy például területre szűkítve is lehessen bizonyos termékeket célzottan hirdetni.

De az igazi aranybánya az ez alatt található mező, vagyis a “Kapcsolódó témakörök” és a “Kapcsolódó lekérdezések”. Itt ugyanis további, a lekérdezetthez hasonló, kiugró népszerűségű kifejezéseket láthatsz, vagyis megtudhatod, hogy a témában mire keresnek rá potenciális vevőid. Ha ezekre célozva hatékonyan sikerül optimalizálnod a termékoldalaidat, az nagy valószínűséggel jelentős organikus forgalmat fog hozni.

Haladó kulcsszókutatás

Az oldal tetején található legördülő menük segítségével tovább szűkítheted az eredményeket országok, időintervallum, témakörök, illetve a keresés kategóriája szerint, mint például képkeresések, YouTube vagy Google Shopping keresések. Ez utóbbi lekérdezéseit hasznos lenne megvizsgálni, de (ahogy ezt 2019-ben is megállapítottuk) az ebben való kutakodás rendszerint még mindig nem hoz megfelelő eredményt az adatok hiánya miatt.

2. Rising retail categories

Ahogy a neve is mutatja, a Google új eszköze pont a kereskedőknek lett kitalálva, hiszen azt mutatja meg, hogy mik azok a termékek és termékkategóriák, amelyekre fokozódik az érdeklődés. A thinkwithgoogle.com gyűjtőoldalról elérhető tool egyetlen szépséghibája sajnos az, hogy jelenleg még csak 11 ország adatai kérdezhetők le belőle (és nem nagy meglepetésre ebben Magyarország nincs benne), de ettől függetlenül sokat segíthet a hazai piacon is, ha mondjuk valamelyik nagyobb európai ország trendjeit nézzük meg. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: SEO, google