
Valószínűleg akaratlanul adott ki a kelleténél hamarabb információkat új fizetős szolgáltatásáról a Twitter. Az App Store-ban a mikroblogos alkalmazás leírásában ugyanis megjelent egy Twitter Blue elnevezésű előfizetési lehetőség - vette észre a bitport.hu. A hivatalosan még nem bejelentett funkció az appban egyelőre inaktív, de egy kódokban előszeretettel turkáló twitterező több érdekes részlettel is szolgált.
A hülyének is megéri?
Jane Manchun Wong már két héttel ezelőtt beharangozta a szolgáltatást a Twitter alkalmazásának frissítésében talált információkra alapozva. Az akkori és a legfrissebb nyomok szerint a Blue egy sor extra lehetőséget biztosít azoknak a felhasználóknak, akik hajlandók minderre havonta 3 dollárt áldozni.
Twitter confirms “Twitter Blue”, which costs $2.99 per month by publicly including such In-App Purchase on the App Store
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) May 27, 2021
For testing, I’ve become the first paying Twitter Blue customer ????
Twitter Blue comes with Color Themes as well as custom App Icons
Reader Mode coming soon https://t.co/RxQHwi6apl pic.twitter.com/UC7kfNS9PE
A lelkes kutató korábban arról írt, hogy különböző szintű előfizetések érkezhetnek, de egyelőre csak a Blue látszik biztosnak. Az előfizetők többek között lehetőséget kapnak az üzenetek limitált idejű visszavonására, illetve egy olvasó mód elérésére, amely a hosszabb üzenetfolyamokat próbálja fogyasztható szöveggé varázsolni. Igaz, utóbbi könnyen lehet, hogy induláskor még nem is lesz elérhető, és csak egy későbbi frissítéssel érkezik majd.
A Twitter fizetős kuncsaftjai ezen kívül olyan "észbontó" prémium funkciókat is kapnak, mint az app ikonjának megválasztása a telefon képernyőjén, illetve különböző színsémák használata az alkalmazásban. Ironikus módon tehát a Blue (Kék) elnevezésű előfizetéssel a twitterezők mobilos felülete lehet nem kék is.
A hírre reagáló internetezők közül többen felvetették, hogy mindennek maximum akkor látnák értelmét, ha az előfizetés egyben reklámmentesítené is a platformot, ám erre utaló jeleket nem fedezett fel a program kódjában az információkat közlő kutató.
Maga a cég egyébként egyelőre semmilyen formában nem kívánta kommentálni a fentieket, bár a társaság vezetői korábban azt megerősítették, hogy valamiféle fizetős modell érkezni fog.
Ettől nem leszünk szuperkövetők
Érdemes megjegyezni azt is, hogy a Blue teljesen más szolgáltatás lesz, mint a korábban beharangozott, jelenleg tesztfázisban lévő Super Follow funkció. Utóbbiról egyelőre annyit lehet tudni, hogy a Patreonhoz hasonlóan működne, azaz a felhasználók dönthetnek úgy, hogy egy-egy számukra értékes tartalomelőállítót nem csupán figyelmükkel, de közvetlen anyagi támogatással is megtisztelik. Az előfizetők ezért cserébe exkluzív anyagokat, külön hírlevelet, vásárlási kedvezményt és egyéb kiváltságokat kaphatnak a "mezítlábas követőkhöz" képest.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!