A csökkenő bevételek és a lanyhuló érdeklődés az oka a cég struktúra újragondolásnak. A megállíthatatlannak látszó finn csodacég most bejelentett leépítései komoly üzenetet hordoznak. A játéküzlet láthatóan csökkenő nyereséggel fenntartható növekedéséhez elképesztő mennyiségű ember kell.
A profit csökkenés jelentős, mintegy felére esett a 70 millió dolláros nyereség, s úgy tűnik, hogy a cég nem látja a növekedés lehetőségét sem, ezért is indult el az átszervezés, ami 130 ember állásába kerül most.
Persze valószínűleg a helyzet inkább átmeneti gyengülés, mert a cég kifogyhatalan az ötletekből. A plüssfigurák életre kelnek maharosan a mozikban, s ez újra a népszerűség középpontjába helyezheti a mérges madarakat.
A cég egyébként zseniális húzásokat mutatott a merchandising területén eddig is. Az Angry Birds üdítők és egyéb élelmiszerek kifejezetten sikeresek világszerte. Felmérhetetlen, hogy a vicces madaraknak mennyi rajongója van a kicsik és nagyok között.
A Rovio sikere és hanyatlása egyébként nem egyedi a játékvilágban, a PC-s játékokkal sztárrá vált világ cégek többsége mára nem is létezik, pedig a 90-es években óriási sikereket értek el.
A rajongók úgy tűnik nem túl lojálisak kedvenceikhez, vagy egyszerűen kinőnek abból a korosztályból, ahol még kötelező a Pókember, az Angry Birds, vagy a Batman figurák ismerete.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!