Az elmúlt néhány évben alapvetően átalakult a nagyvállalatok vezetőivel szemben támasztott követelményrendszer. Ma, ha egy vezető nem érti, hogy három-öt évente folyamatosan újra kell alkotnia magát, akkor alkalmatlanná válik, mint vezérigazgató - derül ki a Harvard Business School egy tanulmányából, amit a novekedes.hu idézett.
Az MIT Sloan Project Management Review hasábjain megjelent, a tanulmányt összegző cikk szerint általános a tapasztalat, hogy még azoknál a vállalatoknál is, amelyek nem kifejezetten technológiai cégek, elengedhetetlen, hogy a legfelső vezető tisztában legyen a legmodernebb digitális technológiai lehetőségekkel, és képes legyen előre látni a piac és a technológia jelentős átalakulását.
Jó eszköz a frissen maradáshoz, ha a vezető sokkal több időt tölt a startup vállalkozásokkal, mert ezeknél az induló vállalkozásoknál nagyon sok új, kreatív ötlet vetődik fel, ami hasznosítható.
A startupokra az exponenciális gondolkodás jellemző, szemben a hagyományos lineáris gondolkodással.
Az elmúlt évek sikercégeinek vezetői – Jeff Bezos, Larry Page és Sergey Brin, Bill Gates, Steve Jobb, Elon Musk – bár eltérő módon vezették ugyan cégeiket, egy dologban azonos stratégiát követtek.
Mindannyian közvetlenül részt vettek az a termékek, szolgáltatások fejlesztésében, függetlenül attól, hogy az közvetlen feladatuk volt-e, vagy sem. A teljes cikk itt érhető el.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!