Egy kutatás kimutatta: egyre idősebb modelleket keresnek a vevők

Egy kutatás kimutatta: egyre idősebb modelleket keresnek a vevők
A használtautó-kereskedők egyik szeme sír, a másik nevet: a forgalom bővül, ugyanis ötvenezerrel több autó cserélt gazdát az idei első félévben. Ugyanakkor kevés az új kocsi a piacon, ráadásul megfigyelhető, hogy a vevők az egyre korosabb járműveket keresik, mert az érhető el számukra.

A tavalyi első félévi 406 394-ről 456 976-ra emelkedett a június végéig átírt használt személyautók száma. A Data House adatai szerint különösen a februári és az áprilisi forgalom kiegyensúlyozottsága biztosította a féléves piac 12 százalékos bővülését.

„Az adatokat látva bizakodóak a kereskedők, ám az is markánsan látszik, hogy a vásárlók az olcsóbb autókat keresik. Ezt alátámasztja egy kutatás is, amely szerint a 17-18 éves modellekre keresnek rá legnagyobb számban az interneten, míg tavaly egy évvel, tavaly előtt pedig két évvel fiatalabb kocsik iránt érdeklődtek a vevők” – mondta el Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatója, rámutatva, hogy az első félévi használtpiac kedvencei továbbra is az alsó-közép kategóriás modellek (130 809 átírás, 28,62 százalékos piaci részesedés), valamint a kisautók (96 770 darab, 21,18%) és a felső-közép kategória gyártmányai 64 892 darabbal és 14,20 százalékos piaci részesedéssel. Ehhez képest nagyon lemaradva következik a negyedik helyen a használtpiacon leggyakrabban megforduló SUV kategória, az alsó-közép, vagyis C méretosztály, amiből fél év alatt csupán 23 428 cserélt gazdát és ezzel a kategória a forgalom 5,13 százalékát érte el – mutatott rá Tóth Péter.

A júniusban új gazdához került 76 520 gépkocsi több mint ötöde Opel és Volkswagen volt, majd a 10 százalék alatti piac részesedésű márkák következtek a Ford, a Suzuki, a BMW és a Škoda vezetésével.

Az alábbi táblázatban azt láthatjuk, hogy június végéig hogyan alakult a 2 százaléknál nagyobb piaci részesedésű márkák átírása.

A használtpiac kedvenc márkái az első félévben

darab, piaci részesedés

Forrás: Data House

Amint a Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatója rámutatott, a legkapósabb márkák toplistája évek óta stabil, a modellek közül pedig nyilván a Suzuki Swift és az Opel Astra vezet, hiszen azoknak a hazai gyártás okán afféle kultusza alakult ki a kilencvenes években, arról nem is beszélve, hogy annak idején igen nagy számban kerültek a magyar családokhoz. Ezek átlagos kora azonban igen magas, amint egyre nő a magyar személyautó-állomány kora is.

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!