
A digitális önkéntesség fogalmát a technológia teremtette meg. A Facebook, a közösségi oldalak és a egyre több karitatív feladatot is felvállaló közösségi finaszírozási oldalak új lehetőséget kinálnak.
A katasztrofális földrengés Haitin váratlan leckére tanította a humanitárius segélyszervezeteket a mobil eszközök erejéről a segítségnyújtás irányításában, koordinálásában és a tájékoztatásban. Paul Conneally, a TEDxRC2 előadója rendkívüli példáit mutatja be annak, hogy a közösségi média és a többi új technológia hogyan válnak a humanitárius segítségnyújtás központi szereplőivé.
Magyarországon is bebizonyosodott, hogy az internetes közösségek nagyon gyorsan képesek megszervezni segítséget és eljutni a bajbajutottaknak. A legmodernebb technológiai eszközök a közvetlen helymeghatározást tesznek lehetővé, az interneten néhány perce alatt elindíthatók közösségi adományozási kampányok, illetve a Facebookon és más közösségi oldalakon keresztül megszólítható a segíteni vágyók sokasága.
A digitális segítők aktivitására kiváló példát mutatottak a nagy havazás idején a Facabookon megalakult közösségi csoportok. A Szárnyas Fejvadász a Jószolgálat.hu és Segítünk a bajban, néhány óra alatt több 10000 támogatót gyűjtött össze, akik a mai napig is aktív közösségként segítik a bajbajutottakat.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!