Idén új időszámítás kezdődik a bankszektorban. A legújabb technológiák terjedése, az átalakuló ügyfélelvárások és a szektoron kívülről érkező versenytársak még nagyobb nyomás alá helyezik a hagyományos bankokat. Ugyanazt csinálni, csak jobban – már nem lesz elegendő. Ugyanakkor a házi feladat továbbra is a régi: gördülékenyebb digitális ügyfélutak, adatelemzési képesség javítása, a csatornák közötti átjárhatóság fejlesztése - írja a fintechzone.hu szakportál. Erre keresi a választ a The Financial Brand immáron hetedik éve, több, mint 100 iparági szakértő megkérdezésével. A felmérés célja a döntéshozói kör várható stratégiai lépéseinek feltárása.
Az előrejelzések szempontjából nagy meglepetésre nem számíthatunk 2018-ban. A bankszektor legfontosabb feladata továbbra is a gördülékenyebb ügyfélutak kialakítása, az adatfelhasználási és -elemzési képesség javítása, valamint az integrált többcsatornás kiszolgálási modell fejlesztése.
A decemberben publikált elemzés betekintést ad a bankszektort mozgató trendekbe. A trendekben, illetve azok fontossági sorrendjében nincs jelentős változás a tavalyi évhez képest, ami az elemzők részéről felerősítette a bankszektorral szemben megfogalmazott kritikát: a változási képesség lassúságát, és a megkülönböztető jegyek hiányát.
A cikk egyebek mellett leírja azt is, hogy a bankok mire figyelnek majd az idei évben, mely területeken terveznek fejlesztéseket. Tehát:
- Már nem csak a szakértői kör tartja fontosnak a digitális ügyfélélmény javítását, azt a döntéshozói kör is elsődleges prioritásként jelölte meg.
- Azt is érzik a felsővezetők, hogy a jövő az adatvezérelt bankolásé.
- A harmadik helyen ugyan továbbra is a működési költségek csökkentése áll, ám súlya folyamatosan csökken. Emögött állhat egyrészt, hogy már lezajlott a szektorban egy masszív fiókhálózat konszolidáció és erőforrás optimalizáció. Vagy egyszerűen csak áttevődött a fókusz a negyedik helyen szereplő folyamat automatizálásra, ami szintén a működési költségek csökkentésének irányába hat.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!