Digitális eszközökkel a magány ellen

Digitális eszközökkel a magány ellen
A Vodafone Magyarország karácsonyi kampánya keretében tableteket és okostelefonokat adományoz a Magyar Máltai Szeretetszolgálat idősotthonainak, hogy így csökkentse a szeretteiktől távol élő emberek elszigeteltségét az ünnepi időszakban. A szolgáltató az eszközökön túl a kapcsolattartáshoz szükséges, belföldön korlátlan beszélgetést és adatforgalmat is díjmentesen biztosítja. Az adományozással a Vodafone célja, hogy a segítségnyújtás mellett, felhívja a figyelmet az elszigeteltség egyre súlyosbodó problémájára, és a digitalizációnak a magány elleni küzdelemben betöltött szerepére.

A Vodafone Magyarország idei karácsonyi kampányában egy olyan témával foglalkozik, ami kevésbé ismert, ám jelentősége és az emberek életére gyakorolt hatása annál nagyobb. Ma Magyarországon több mint 1 millió ember él magányosan[1] és a jelenség nemcsak az idős embereket érinti. „Bármely életszakaszban előfordulhat olyan esemény, amely elszigetelheti az egyént másoktól. A téli ünnepek jelentőségét ugyanakkor épp az egymással eltöltött idő és a közös élmények adják, így ez az időszak még inkább felerősítheti a magány érzését azok számára, akik nem tudnak másokkal együtt ünnepelni" – ismertette a jelenség hátterét Dr. Belső Nóra pszichiáter.

Erre a társadalmi problémára reflektálva döntött úgy a Vodafone, hogy a Magyar Máltai Szeretetszolgálat összes idősotthonának tableteket és okostelefonokat adományoz, hogy az ott élők is kapcsolatot tudjanak tartani szeretteikkel az ünnepi időszakban. A Samsung márkájú eszközöket közösségi használatban vehetik igénybe az intézményekben élők, melyhez a szolgáltató díjmentesen biztosítja a belföldön korlátlan adatforgalmat és beszélgetést is.

„A technológiának megkerülhetetlen szerepe és jelentősége van, ha a magány enyhítéséről beszélünk, hiszen virtuálisan is kifejezhetjük, hogy gondolunk valakire és gondoskodunk róla. Szakmai partnerünk, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat lenyűgöző tudással, óriási szakmai tapasztalattal és kiterjedt hálózattal rendelkezik, így velük együttműködésben rendkívül hatékonyan tudjuk digitális eszközök révén összekapcsolni az idősotthonokban élő embereket a családtagjaikkal, hogy online együtt lehessenek" – mondta Révész Balázs, a Vodafone Magyarország Lakossági Szolgáltatások Üzletág Vezérigazgató-helyettese.

„Nagy örömmel tettünk eleget a Vodafone felkérésének, hiánypótló felajánlásuk egy nagyon aktuális problémára jelent megoldást. A tél egy nehéz időszak, hiszen jobban bezárkózunk, így azok számára még inkább felerősödik a magányosság érzése, akik az év többi hónapjában is sok időt töltenek egyedül vagy élethelyzetükből adódóan szeretteiktől távol töltik az ünnepeket, például egy idősotthonban. A Vodafone-tól kapott eszközök most 29 idősotthonunk lakójának karácsonyát fogják szebbé és teljesebbé tenni. Mindnyájan tehetünk azért, hogy megtörjük a csendet! Arra bíztatunk mindenkit, hogy egy kicsit több odafigyeléssel, a maga eszközeivel tegyen a magány ellen" – mondta Győri-Dani Lajos a Magyar Máltai Szeretetszolgálat ügyvezető alelnöke.

Szakértők szerint a magány ellen a társas támogatás bármely formája megoldást jelenthet, még a legapróbb gesztus is. Ugyanakkor körültekintést igényel a segítségnyújtás, mert a jószándékunk ellenére, akaratunkon kívül is okozhatunk további sérülést. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a Vodafone ezért december elején egy e-learning felületet indít, ahol egy rövid kurzus keretében gyakorlati tanácsokat kaphatunk ahhoz, hogy hogyan segítsünk jól.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!