Click&Collect – egy lépéssel közelebb az online értékesítéshez

Click&Collect – egy lépéssel közelebb az online értékesítéshez
Sok vállalat, különösen a nagyobbak számára komplex kihívást jelent a digitális értékesítési csatornák beindítása. Az okok sokfélék lehetnek, azonban számukra is létezik egy köztes megoldás, amelynek segítségével megtehetik az első lépéseket az online értékesítés felé, és sikerrel vegyíthetik a személyes kapcsolaton alapuló értékesítés és a webáruház kínálta előnyöket.

A leggyakrabban a webshopindítással foglalkozunk az online kereskedelem kapcsán: rengeteg szakértői cikk született arról, milyen tudással és üzleti stratégiával felvértezve érdemes belevágni az e-kereskedelembe - írja a Kosárérték. Azonban sok, már működő vállalkozás érthető módon óvatosabban áll hozzá a digitális értékesítési csatorna kiépítéséhez. Különösen jellemző ez nagykereskedőkre, viszonteladói-, vagy franchise hálózatot működtető nagyobb vállalatokra.

Sokszor nehezen születik meg az elhatározás az online értékesítés beindítására. Ha a menedzsmentből hiányzik az e-kereskedelmi szakértelem, ha drágállják a kísérletezést, ha az eladási számaik sem feltétlenül igazolják vissza egy ekkora fejlesztés szükségességét, akkor egy sok területen átalakulást igénylő óriásprojektté nőhet a feladat. Érintheti a már meglévő vállalati működést és előfordulhat, hogy akár a már jól bejáratott üzleti modellt is újra kell gondolni. A digitalizációs nyomás azonban egyre nagyobb, és a gyorsabb, ügyesebben alkalmazkodó versenytársak lépéskényszerbe hozhatják még a nagyvállalatokat is.

Ezeknek a lassabban, megfontoltan haladó vállalatoknak többnyire túl éles váltás a webáruház-indítás és a digitális értékesítési divízió kiépítése. Azonban számukra jó köztes megoldás lehet egy folyamatosan fejlesztett click & collect értékesítési rendszer kialakítása.

Ez jelentős, de alacsony kockázatot és határozott előrelépést jelent a online brosúrák, lapozható katalógusok világa felől a digitális értékesítés felé. Így a nagykereskedők, franchise hálózatok számára is jó választás lehet az online és hagyományos értékesítési csatorna ötvözése, az üzletek és a webshop integrált kezelése. Segítségével kikerülhető vagy elhalasztható az olyan szakértelmet igénylő területek menedzselése, mint a kiszállítás, az ügyfélszolgálat vagy az online fizetés. Az online értékesítés előkészítése számos előnnyel jár még akkor is, ha a webshopban csak egy kívánságlista összeállítását, vagy az online árufoglalást teszik elérhetővé.

A click & collect megoldás előnyei és rejtett lehetőségei

A click and collect megoldások legfőbb előnye, hogy lerövidítik az üzletben töltött időt. Így például járványügyi szempontok is szerepet játszanak a szolgáltatás folyamatosan, elsősorban a tengerentúlon növekvő népszerűségében.

További előnyei:

  • lehetőséget ad a vevők adatalapú, jobb megismerésére és új ötletek, marketingstratégiák kipróbálására, tesztelésére;
  • online és az üzletben különböző értékesítést segítő eszközök széles körének együttes alkalmazását teszi lehetővé;
  • erősíti a vásárlói elégedettséget, hiszen alternatívát kínál a vásárlók számára: gyorsabb, kényelmes vásárlást biztosít;
  • bizonyos termékköröknél általános, hogy az online megtekintett terméket végül üzletben szeretnénk megvásárolni;
  • lehetőség van az egyes üzletekben elérhető árukészlet megismerésére, így kevesebb utánajárást igényel a termékek beszerzése;
  • a megrendelés átvételekor történő kifizetésével a vevő számíthat az eladói tanácsadásra;
  • megkönnyíti a visszárukezelést;
  • további lehetőségeket nyit meg az ügyfélkör bővítésére a csomagpontokon, vagy a csomagautomatáknál történő átvétellel és utánvétes fizetéssel.

Mire érdemes figyelni a click & collect szolgáltatás kialakításánál?

Az új szolgáltatás sikeres beindítása attól is függ, hogy az üzletekben, átvételi pontokon milyen kiszolgálást kapnak az ügyfelek:

 

  • az üzletekben, átvételi pontokon jól látható helyen legyen információs tábla a csomag átvételi lehetőségről;
  • az üzletekben dolgozó eladók is legyenek felkészítve az összekészített csomagok gyors átadására;
  • az eladók számára készüljön útmutató az ügyfélkezeléshez, és válaszok a gyakran feltett kérdésekre;
  • legyenek kidolgozott folyamatok az árucsere lehetőségére;
  • az eladók készüljenek fel a csomaghoz adandó további, kapcsolódó termékek értékesítésére és az upsell lehetőségek kihasználására a csomagátvevő ponton is.

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!