
Esetleg amiatt aggódik, hogy az a személy, aki Ön mellett ül a Starbucks-ban, nem fizette be a rá kirótt bírságot? Elég leellenőrizni a Deadbeat névre keresztelt térképen, amely pontos megerősítést nyújt a sejtés kapcsán, valamint képes arra, hogy ezt az információt megosszuk a közösségi médián, illetve szélsőséges esetben általa értesítsük a hatóságokat.
A magánélet elvesztése
Számos fejlődő országhoz hasonlóan Kínában is az a helyzet áll fenn, hogy az ország gazdasági növekedése meghaladta a polgárok és a vállalkozások közötti bizalmat előmozdító és koordináló intézmények létrehozására való képességet. Vegyünk egy példát: több mint egy évtizeddel azután, hogy a kínai tejtermelőkről kiderült, hogy hamisított, alacsony fehérjetartalmú tejet árultak és emiatt rengeteg csecsemő került veszélybe, a kínai szülők még mindig nem bíznak az ország tejiparában, sőt mi több, az eset miatt az élelmiszergyártókat szinte általános bizalmatlanság övezi.
Eközben persze Kína továbbra is a világ hamisító-nagyhatalma. Még a legnagyobb és legismertebb cégei közt is találunk olyat, amelyek a hamisítványok virágzó piacává váltak (pl. az Alibaba, a Tencent és a Pinduoduo), ez pedig úgy általában aláássa a kínai e-kereskedelem hitelességét.
Na mármost, az egyének közti bizalom is hasonló szinten áll. A személyek és a családok ellen irányuló átverések – beleértve a társkereső csalásokat – napi szintű hírnek számítanak a kínai híradóban. Ez pedig csak tovább fűti a gyanakvást.
A cikket teljes terjedelmében a Kitekintőn olvashatja!
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!