A Humanize csapata közelebb szeretett volna kerülni az igazsághoz, ezért a UX Budapesttel együttműködve szerveztünk egy workshopot designerek számára, ahol megoszthattuk egymással tapasztalatainkat. Ki mire használta eddig az AI-t a tervezés során? Mi volt sikeres és mi nem? Közösen sikerült feltárni rengeteg olyan megoldást, amik garantáltan megkönnyítik a designerek mindennapjait.
“ChatGPT: hogyan segítheti a MI a UX tervezést?”
Ezzel a címmel indult az esemény, mely a UX reggeli eseménysorozat részeként került megrendezésre. Ebben az eseménysorozatban, amelyhez egy finom kávé és kellemes társaság járt, a design szakma különböző hátterű képviselői különféle témákon keresztül oszthatják meg egymással eddigi szakmai tapasztalataikat és ötleteiket.
Az esemény egy köszöntővel vette kezdetét, ahol röviden bemutatkozott a Humanize csapata, majd interaktív műhelymunkával folytatódott, ahol a résztvevők lehetőséget kaptak a kölcsönös tudásmegosztásra, különböző tematikájú asztaloknál. A jelenlévők közül a legtöbben a design szakmából (UX Design, Service Design) érkeztek, de találkoztunk olyan fejlesztőkkel és építészekkel vagy marketingszakemberekkel is, akik szerették volna jobban megismerni a felhasználóközpontú tervezés módszertanát.
A résztvevők három asztalnál foglalhattak helyet, három téma szerint, ahol a különböző UX folyamatok (kutatás, prototipizálás és tesztelés) és a mesterséges intelligencia (elsősorban ChatGPT) kapcsolata és használhatósága volt terítéken. Az egybegyűltek megosztották egymással tapasztalataikat, ki hogyan használta a mesterséges intelligenciát a design különböző fázisaiban, ezáltal saját szakmai véleményük és tapasztalataik megosztása után, egy sokkal árnyaltabb kép alapján dönthették el, mire (és mire nem) használható a ChatGPT és más, MI alapú szolgáltatások a mindennapi munka során.
A személyes tapasztalatcserének számtalan előnye van egy olyan időszakban, ahol naponta rengeteg cikk és ötlet jelenik meg egy adott téma, esetünkben a mesterséges intelligencia alkalmazási lehetőségeiről és kiaknázatlan potenciáljáról. A foglalkozás célja egyfajta iránymutatás kialakítása volt, mivel a felesleges információkat kiszűrni nem kis kihívás.
A workshop végén minden csapat prezentálta az eredményeket és a tapasztalatokat a többieknek, ezután pedig kötetlen beszélgetés és networking következett. Az informatív workshopon túl a UX-reggeli másik célja volt közösségi érzést kialakítani és fenntartani a résztvevők között. A szünetek lehetőséget biztosítottak arra, hogy hasonlóan gondolkodó szakemberekkel kapcsolódjanak össze, ötleteket cseréljenek, és tartalmas kapcsolatokat építsenek.
Az interaktív workshopon keresztül a résztvevők elmélyíthették design ismereteiket, és gyakorlati betekintést nyerhettek designszakemberek módszereibe, amiket ők is alkalmazhatnak majd. Mivel a felhasználói tervezés területe folyamatosan fejlődik, az olyan események, mint a UX reggeli, a növekedés és az innováció katalizátoraként szolgálnak, alakítva a felhasználóközpontú tervezés jövőjét.
Az eredményeket a Kosárérték.hu oldalon tudod elolvasni.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!