Az Apple belehúzott, nőttek a bevételek

Az Apple belehúzott, nőttek a bevételek
Tegnap jelentek meg a nem auditált eredmények, az Apple bevételeit növelte világszerte, a nyeresége azonban csökkent. Pedig jól fogyott az új iPhone.

Az Apple a világ legértékesebb márkája, tegnap közzé tette negyedik negyedéves eredményeit. A cég az elemzők várakozása ellenére optimista adatokkal hozakodott elő. Az iPhone5 sikerének könyvelték el, hogy nőttek az iPhone eladások. Számszerűsítve 33,8 millió iPhone és 14,1 millió iPad fogyott az elmúlt időszakban, ami az iPhone esetében 26 százalékos növekedést jelent, a tableteknél viszont az is eredmény, hogy sikerült nagyjából ugyanannyit eladni mint tavaly ilyenkor.

A cég terméke portfóliójának többi részéről nem jöttek ilyen nagyszerű eredmények. Hagyományos - Mac -számítógépet ugyan nem sokkal kevesebben vettek mint tavaly, ez 6 százalékos csökkenést mutat, annak ellenére, hogy még így is 4,6 millió fogyott.

A cég egyébként a napokban jelentette be, hogy vége a fizetős operációs rendszerek korszakának, amely lássuk be igazán nem jelent semmit, hiszen sem az IOs, sem az Android felhasználók sem fizetnek egy vasat sem már évek óta. Az pedig, hogy egy cég a gépére ingyenes operációs rendszer kerül, már nem akkora érték, mint annak idején a fizetős, drága windows korában lett volna.


Az Apple első sikerterméke az iPod termék család úgy látszik szép lassan kivonul a polcokról, az okostelefonok szépen lassan kipusztítják az egykor rajongást okozó kütyüt. Ennek ellenére 3,5 milliót azért ebből is eladtak úgy, hogy egyáltalán semmit sem változtattak ezen a terméktípuson.

A híres kreativitás és trendiség valahogy kezd kivonulni az Apple híresen gazdag eszköztárából és látható, hogy eljött az olcsóbb eszközök ideje is a hatalmas konkurencia miatt.

Az Apple egyre kevésbé képes tartani a versenyt az ingyenes Android rendszerekkel szemben, miközben az olcsó operációs rendszerekkel felvértezett telefonok többsége csak bosszúságot okoz a tulajdonosainak. Az olcsó tabletek is elképesztően szűkítik a piacot, így a minőségi termékek növekedése a hatalmas piacbővülés ellenére jelentéktelen.

Megjósolhatatlan, hogy ha az Apple mérnökei nem találják ki a jövő új játékszerét miként alakulnak majd a cég eladásai, s hogy képes-e megtartani a prémium márka látszatát a hatalmas nyomás hatására.

Forrás: Apple.com

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!