Amikor lenyomták a Google-t

Amikor lenyomták a Google-t
A Shopping doboz Magyarországon nem indult el, így a hazai kereséseknél nem is jelenik meg.

Szeptember 28-ig kapott haladékot a Google az Európai Bizottságtól arra, hogy a jogsértőnek ítélt és 2,4 milliárd eurós büntetéssel "jutalmazott" gyakorlatán változtasson. Emlékezetes: az uniós hatóságok a cég egyik hirdetési felületét, a termékkeresések esetén megjelenő Shopping dobozt kifogásolták - az ugyanis a Bizottság szerint ez egy új területre, az árösszehasonlító oldalak piacára is kiterjeszti a cég keresős dominanciáját - írja a hwsw.hu.

A Shopping doboz Magyarországon nem indult el, így a hazai kereséseknél nem is jelenik meg. De több nagy uniós tagországban évek óta működik, bizonyos termékkereséseknél pedig kiemelt helyen, az organikus találatok fölött jelenik meg. Az "árösszehasonlító" itt félrevezető, ezek egyszerű termékhirdetések, amelyekért az egyes webshopok fizethetnek, és a megfelelő kulcsszavakra ezek jelennek meg.

A közzétett tömör bejegyzés szerint a Google-nek esze ágában sincs lekapcsolni a Shopping szolgáltatást és ezt a kiemelt dobozt, tehát a cég saját árösszehasonlító felülete továbbra is működni fog. Az erre fenntartott helyet azonban mától megnyitja külső szereplők előtt is a cég. A Shopping-dobozban a Google fenn tart bizonyos számú helyet a kisebb oldalak számára is. Ezekre a helyekre (mint minden hirdetéses pozícióra) licitálni lehet, a kulcsszavanként többet ajánlók kerülnek ki az oldalra. A döntés mind az asztali, mind a mobilos keresésekre működik majd. A teljes cikk itt olvasható.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: google