
Melody Wilding viselkedés-kutató és executive coach révén rengeteg vezetővel dolgozott már együtt, többek között olyan iparágak képviselőivel mint a technológia, a sport, a szórakoztatás és az élelmiszeripar, és olyan nagyvállalatokkal mint a Google, a Facebook vagy a HP. Szerinte a sikeres vezetők mindennapi igényei közti különbségek ellenére vannak hasonlóságok abban, hogyan tudnak megbirkózni a munkájukkal járó bizonytalansággal és az olyan életeseményekkel, amelyek negatív következményekkel járnak.
Wilding megállapította, hogy azok a vezetők, akik folyamatos nyomás alatt állnak, olyan pszichológiai készségeket gyakorolnak, amely segítségével a legtöbbet tudják kihozni magukból és másokból. Bár ezek közül egyik sem velünk született képesség, a karrierünk során bármikor bárki megtanulhatja őket, tudatos gyakorlással és erőfeszítéssel.
Realista optimizmus
A sikeres vezetők a kudarcokat átmenetinek és megoldhatónak gondolják és hisznek abban, hogy képesek pozitív jövőt teremteni, tehát optimisták, de csak a realitás talaján. Felismerik, hogy a jó hozzáállás fontos, és körültekintően tervezik meg, hogyan oldják meg a lehetséges akadályokat úgy, hogy közben ne aggódjanak túl sokat feleslegesen. A magabiztosságuk pedig segít, hogy a megfelelő gondolkodásmódot alkalmazzák a nehéz helyzetekben.
A bizonytalanság elviselése
A változás az egyetlen állandó dolog az üzleti életben (is), így a vezetőknek jól kell tudniuk kezelni a bizonytalanságot. A bizonytalanság tolerálásának képessége magába foglalja a kiszámíthatatlanság és az ismeretlen elfogadását is. Paradox módon egy vezetőnek meg kell tanulnia, hogyan engedje el az ellenőrzésre való igényét, és azt, hogy hogyan éljen együtt azzal a kellemetlen érzéssel, hogy nem lesz mindig mindenre kész válasza.
Érzelmi szabályozás
Annak, ahogyan az érzelmeinket kezeljük és kifejezzük, döntő szerepe van a sikeresség felé vezető úton. A jó vezetők képesek gyorsan (és tudatosan) megnyugodni, visszatérni egy olyan kiegyensúlyozott állapotba, ahol ésszerűen gondolkodhatnak és reagálhatnak. Az érzelmileg intelligens vezetők megfontoltan kommunikálják érzéseiket.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!