„Akik nem tétlenkedtek pandémia idején, azok mind győztesek voltak” – izgalmas előadásokkal folytatódik az Internet Hungary

„Akik nem tétlenkedtek pandémia idején, azok mind győztesek voltak” – izgalmas előadásokkal folytatódik az Internet Hungary
A verseny és érzelem kapcsolata, a hazugság, mint a verseny eszköze, a tartalom és a reklám kapcsolata illetve a Fiatalok percei lesznek az Internet Hungary 2020 második napjának kiemelkedő témái.

„1996-ban kezdtem el konferenciákat szervezni, 2008-ban pedig már olyan nagyképű voltam, amiért mindent sikerült elérnem, hogy eltunyultam, mert egyedül voltam a piacon. Majd egyszer csak azt vettem észre, hogy a számaim elkezdtek brutálisan lefelé menni, körbenéztem és rájöttem: engem másolnak! Valaki másol, de jobb nálam! És megkezdődött a verseny” – vezeti fel Csermely Ákos főszervező az Internet Hungary második napját.

A versenyt szerinte két dologgal tudjuk kordában tartani: a gyorsasággal és a kreativitással, emellett önszabályozásra, önismeretre, önalkalmazkodásra és önnevelésre is tökéletesen lehet alkalmazni, hogy ne alakuljon ki a paranoia.

Csermely Ákos első nap megkérdezte a résztvevő előadókat, hogy mit jelent számukra a verseny. Ezeket a válaszokat kapta: motiváció, szex, úszás, izgalom, győzelem, kihívás, kitartás, prüszkölő lovak feszültsége, kampányok, mozgatórugó, siker, stressz, hatalom, díjátadó és a hiányzó szülői minták. „Nekem a szüleim budai orvosok voltak, nem a versenyvilágban nőttem föl, 2008-ban tanultam meg, mit jelent a verseny” – emlékeztet vissza. Mint mondja, ma már igyekszik gyermekeit úgy nevelni, hogy tudják, amikor elhagyják a szülői házat, abban a pillanatban a versenypályára mennek ki. Majd ismét felhívta a figyelmet, hogy a versenyben nem hibáztathatunk mást saját kudarcunk miatt.

A pandémiát ki kell használni, erre mutatnak rá a nap végén az „Akik nem tétlenkedtek pandémia idején, azok mind győztesek voltak” című nagy blokk is. Ákos úgy véli, amikor elmegy majd a vírusválság, ezek az emberek lényegesen többek lesznek és előrébb fognak tartani versenytársaiknál, ezért arra bíztatja a karosszékben búslakodókat, hogy gyorsan cselekedjenek, amíg nem késő. A konferencia idei mottója: versenyre kényszerítve. „A digitalizáció 2020 március 11-én 15 órakor - amikor bejelentették a kijárási korlátozásokat - kapott egy kilövést, és átköltöztünk a virtuális térbe” – mutat rá.

Tegnap a verseny evolúciós folyamatait, az üzleti és elvi részeit, a szellemét vizsgálták az előadók, ma inkább a gyakorlati oldalát közelítik meg. Az első blokk a verseny és ember kapcsolata lesz, mit jelent a motiváció, a verseny algoritmusa, a verseny és érzelem kapcsolata. Ezt követően jön a hazugság, mint a verseny eszköze. Almási Kitti előadásában például arról beszél majd, miért bocsátunk meg a hazudozóknak, amit majd kibeszélnek reklámszakemberekkel és producerekkel.

„Imádom a fiatalokat, mert azt gondolom, akkor tudok lépést tartani a világgal, ha körbe veszem magam velük. Észrevettem, hogy mitől sikeresebbek oly gyakran a fiatalok... Azért, mert néha az élet keserű tapasztalata nem önszabályozó döntéseik lépésénél” – vallja be Csermely Ákos, aki magán is tapasztalta, hogy mindig sokkal sikeresebb, ha a sok meeting és előkészület helyett elkezd dolgozni magán az anyagon, lerövidíti az utakat. Hat fiatalt láthatunk ma a Fiatalok percei versenyen belül.

A nap utolsó témaköre: mi volt előbb, a tartalom vagy a reklám? Ákos rámutatott arra, hogy óriásit változott a média, ma már 7 millió embert tudunk elérni a neten, már nem kell kábeltévés előfizetés, mert az interneten is mindent elérünk, és ahogy fölmegyünk a webre, kinyílik a világ határon túlra is, akik versengenek egymással. Az előadásokban a média tartalmak és hirdetések kapcsolatát is vizsgálják. „El kell gondolkodni azon, hogy százezer, szinte láthatatlan személyt akarok elérni, vagy csak 800-at, de pontosan tudom, hogy kicsodát?” – teszi fel a kérdést Ákos. „Meddig van szüksége a hirdetésnek a tartalomra? Rövidtávon gondolkodunk és túl sok helyet adunk a globálisoknak – ha ezt így folytatjuk, a globálisoknak nincs szüksége médiatartalomra, mert más úton is el tudnak jutni a hirdetőhöz.” Ma az Internet Hungary második napján 11 bemutatót láthatunk, amelyeken az online média marketing eszközeit vizsgálják, és hogy az online fizetési rendszer hogyan alakítja át a világot. Este pedig szórakoztató műsorokkal zárul a konferencia.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Szilágyi Katalin

A digitalhungary.hu szerkesztője és újságírója, rendszeresen ír a Business Class Magazin kulturális, startup és gasztronómia rovatába. Korábban jelentek meg cikkei különböző szakmai lapokban: …