Összetett helyzet előtt állnak a vállalati döntéshozók. A következő években egyre nagyobb számban lépnek be a munkahelyekre azok a fiatalok, akik már az elődeiktől teljesen eltérő módon szocializálódtak. Azt, hogy pontosan melyik évben születettek tartoznak az Y generációhoz gyakran még a szociológusok és a demográfusok is vitatják. Abban viszont mindenki megegyezik, hogy az internet és a mobiltelefon mellett felnőtt fiatalok már nem akarnak úgy dolgozni, mint ahogy az szüleik, nagyszüleik tették.
Az Y generáció tagjai nem akarják otthon, vagy a portán hagyni saját, a digitális eszközökhöz és a digitális kommunikációhoz erősen kötődő kultúrájukat. Számukra a megosztás és az átláthatóság olyan természetes dolgok, hogy felesleges is róluk beszélni.
A legtöbb vállalat, intézmény nincs még felkészülve egy ilyen, alapvetően idegen kultúra megjelenésére. Bár Seth Godin szerint az ipari korszak végérvényesen lezáródott, ez a váltás nem éles. Sok munkahely még az „átlagos munka – átlagos bérért” elvet alkalmazza. A következő évek sok kihívást tartogatnak számukra, hiszen általában egyszerre , gyakran együtt kell dolgoztatni a hagyományos vállalat kultúrába jobban belesimuló „öregeket” és az új kultúrát óhatatlanul behurcoló Millenárisokat.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!